oskmar

Alla inlägg den 30 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 30 september 2022 16:49

 

Det är så jag gruvar mig för när all den här färgprakten har fallit till marken, då blir det inte lika roligt att ströva runt och ta bilder.

    Ja, så var det helg igen då, väldigt ofta känns det för mig som inte skiljer så mycket på helg eller vecka nu, jag behöver sju dagar för det jag ska göra, allt flyter ihop.

 

En ren njutning att vara ute och ströva runt en så vacker dag!

    

Det har varit en väldigt vacker höstdag, med stilla sjö och solsken ganska ofta.

Det har dykt upp moln lite då och då, men mycket sol ändå för att vara sista dagen på denna månad.

I morse var det frost på marken och det var välkommet från min sida, det är så dags nu. Halv sju hade det ändå hunnit bli en plusgrad.

Just nu är det 4,5 plusgrader och det är mycket mörka moln som ståtar på himlen nu, en liiiten lucka i molnen ser jag från fönstret jag sitter vid. Sjön är i närmaste spegelblank.

 

Det är en stor ynnest att få leva så nära naturen!

      

Nu har jag hunnit se den första omgången nyheter och inte blev jag glad. Det är så tragiskt att jag blir tårögd när jag ser hur känslokallt diktatorn i Ryssland far fram. Han bara bestämmer, han och hans stab, att nu är det Ryssland som äger detta. fyra regioner av Ukrainas land. Trots världens uttalanden och fördömanden om att det är emot alla lagar som gäller i världen.

Han har hållit en timmes långt tal idag om denna stöld och klappat sig för bröstet och hotat med massförstörelsevapen om någon skulle våga ens försöka ändra på detta.

Han har ställt till med så mycket ont de sista sju månaderna att det är obeskrivligt.

Men en sak hann jag lägga märke till där han samlat sina knähundar, att inte alla applåderade. Särskilt en i främsta ledet såg ut som ett åskmoln i ansiket och inga applåder alls från hans sida. Han kände nog istället en stor skam över det som händer, som han såg ut.

        

 

 

Dagens namn är: Helge, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses!

 

Hej då från mig och Käringholmen!

 

 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards