oskmar

Alla inlägg den 1 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 1 december 2019 18:51

 

Det blev fel bild i tvärhast, men den får duga ändå...

 

 

 

Så var första advent avverkad också och det har gått som smort.

Jag började dagen med att skotta snö och frakta in lite ved.

En vacker morron, men det hade snöat under natten och låg väl 6-7 cm på bilhuven som det syntes.

Det har varit en vacker första advent med solsken och 7-8 grader kallt med klar himmel, helt perfekt.

Just nu är det 5 grader kallt och jag vet inte om det blivit moln nu för jag ser inga stjärnor därovan.

 

Sedan jag skottat snön klart, det jag kunde, var Michael snäll och kom med fyrhjulingen och styrde bort den. Vilken tur!

 

När jag var klar med mina göromål utomhus gjorde jag en pepparkaksdeg för 300 pepparkakor, som jag ska kavla och grädda i morron. Det brukar ta några timmar och när det är gjort blir det nog inte mycket mera den dagen.

Många säger att, när mina barn flyttade hemifrån slutade jag baka pepparkakor.

Det är många år sedan mina barn flyttade hemifrån, men jag tjorvar på ännu med pepparkaksbak.

Men hembakade är mycket, mycket godare.

 

På eftermiddan har Ingrid varit här och vi har gjort 28 julklappar. Och det gick i ett huj bara. Nu har de åkt hem och jag är allena och ska inte göra mer än skriva några rader här.

Jag ska se nyheter och Allt för Sverige, samt Agenda. Hinner nog lösa lite korsord efter det också och kolla lite på datorn.

Jag hinner lite allt möjligt innan halv tolv till kvart i tolv- men då gör jag kväll!

 

Dagens namn är: Oskar och Ossian, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt skön och avslappnad söndagkväll och hoppas du haft en bra första advent - för den kommer inte igen!

Vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards