oskmar

Alla inlägg den 30 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 30 december 2019 16:13

 

Så här såg det ut idag, solsken och blå himmel, härligt!

 

 

 

Tövädret fortsätter, i dag har det varit 2-3 plusgrader hela dagen.

Det var plusgrader även under natten.

Det var jättehalt ute på morron, men isen var så uppluckrad av tövädret att när Michael körde med traktorn med kedjor på däcken blev det bra, isen blev skrovlig och lätt att förflytta sig på.

Om det nu fick frysa i det skicket skulle det bli perfekt, men den chansen verkar inte stor, det ska töa hela kvällen också som det syns på YR.

Det har varit en solig dag och riktigt fint ute, förutom tövädret då förstås.

Just nu under tidiga kvällen är det 2,8 plusgrader.

 

Jag vet inte hur många gånger jag har varit och skottat det som rasat av ladugårdstaket under dagen och än är det ganska mycket kvar.

Jag ser att det rasat mera nu, men nu jag ger upp. Jag tar risken att jag får ta till yxan i morronbitte om det frusit till. Det är jättetung snö, som betong med mycket vatten i och den vill inte släppa spaden.

Det hade rasat från taket på vedboden i morse, men där åkte allt ner på en gång så det har jag varit befriad från sedan dess.

Det är för liten lutning på ladugårdstaket och det rasar alltid långsammare och i omgångar.

 

Bara en dag kvar på det här året nu.

Jag minns när vi gick över till 2000- talet vilka spekulationer det var både om det ena och det andra. 

Det var många som tänkte att det skulle innebära något speciellt när det blev ett nytt millenium, det skulle bli en lyckligare värld till och med.

Ja, det är väl upp till var och en att bedömma det kanske, men jag tycker att vi fått en omvärld och i vårt eget land, ett hat som är fruktansvärt och som gärna sprids vidare av illasinnade.

I politiken är det upp och nervända världen och det finns så många onda krafter som sprider hat och osanningar.

På internet blir det värre och värre och folk delar saker som det inte finns ett uns sanning i, utan dåligt samvete.  Det finns lögner som det körts med i åratal nu och det är många ärliga som går in och rättar och lämnar fakta, men det hjälper inte, lögnerna bara fortsätter ändå. 

Jag är övertygad om att de som skickar osanningarna vidare är fullt medvetna vid det här laget att det inte är sant, men ändå kör man vidare i förhoppningen att man kan påverka.

Det är allför många som inte kollar källan och många som bara läser rubriken och gör beömningen efter den, trots att de vet att rubriker sätts för att väcka intresse och att folk ska reagera och läsa, eller inte läsa beroende på vilket syfte rubriksättaren har.

 

Dagens namn är: Abel och Set, ja, grattis om ni finns!

Bibliska namn i dag också...

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards