oskmar

Alla inlägg den 24 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 24 december 2019 20:18

 

Midvinternattens köld är hård,

Stjärnorna gnistra  och glimma.

Alla sova i enslig gård

djupt under midnattstimma.

Månen vandrar sin tysta ban, 

snön lyser vit på fur och gran,

snön lyser vit på taken.

Endast tomten är vaken.

 

 

Det har varit ett bra julaftonsväder,  5-6 minusgrader och inte helt grå himmel, stundvis lite, lite sol.

Det hade kommit 6-7 cm snö under natten, men ingen snö under dagen.

Just nu är det 7,9 grader kallt  och molntäckt himmel.

 

Nyss hemkommen från julaftonsfirande i Knackaitorpet. Lovisa skjutsade hem mig när jag önskade det. 

Jag måste ha en julaftonskväll hemma hos mig också annars känns det som något fattas mig, hemkär som jag är.

 

I dag ringde Eva från Sundsvall och önskade mig en god jul och det blev jag glad över. Hon är en av mina kusiners döttrar och vi har inte hörts av ofta.

 

 

Dagens namn är: Eva, grattis på din namnsdag!

 

Ha en riktigt bra fortsättning på julaftonskvällen!

Och jag hoppas att inte kvällen slutar med tråkigheter för någon, som nog är ganska vanligt på många ställen, var rädda om varandra och låt barnens jul få sluta lyckligt och glatt!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards