oskmar

Alla inlägg den 20 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 20 december 2019 17:47

 

Med en bild från det snöklädda Näset i Bellvik vill jag önska "Nybäckstyskarna",

Sylvia och Manfred, Dieter och Ulla en riktigt God Jul och Ett gott Nytt År!

Jag hoppas allt är väl med er, men jag tror inte att ni har någon snö i Tyskland så den bjuder jag på i form av denna bild. Ha det riktigt gott! 

 

 

 

 

Ja, i dag och under natten har vi fått lite påökt i snödjupet, det har gått ett par snöskurar under dagen.

Det är stor skillnad på temperaturen den här dagen mot var gårdagen bjöd på, då var det över 20 grader kallt och i morse var de strax över 7 grader.

Det är ett jättegrant vinterlandskap runt omkring mig nu, träden står nästan i ring runt Näset med nästan fotsida vita överrockar på sig, tjusigt är det.

Bra mycket bättre än det väder som de har på den södra delen av Sverige, med regn, rusk och varning för ishalka stup i kvarten.

Göte hade en faster som firade sin jul i Stockholm det första året efter att hon blivit ensam, som sa när hon kom hem till Hoting efter julhelgen: "Huvva, jag vill inte fira jul i Stockholm fler gånger, det gick inte gå utanför dörren nån dag utan paraply!"

Hon tyckte inte det passade med den julstämning hon var van vid, vad gällde vädret.

 

Just nu är det 2,6 minusgrader och vad jag förstår så får man greppa snöspaden i morronbitti till att börja med.

 

Jag skulle koka knäck och lakritskola på eftermiddan i dag, men det blev bara knäck.

Jag fick ett telefonsamtal som räckte nästan två timmar och blev tvungen att skippa laktitskolan till i morron efter snöskottningen, det blev dags att fixa sig lite middagsmat.

 

Ja, nu är Boris Johnson laddad till tänderna för att genomföra sin Brexit till den sista januari. Och nu är det många som är skraj för att det är sån brådska så att det blir en hård Brexit och som många bävar för. 

Men nu är han styv i korken och backar inte för något, han vann alldeles för överlägset för att han ska känna den minsta ödmjukhet inför uppgiften.

Ja, har man tagit den hornprydde i båten så får man väl skylla sig själv, eller?

 

Jag funderar på om han ska prata med Trump för lite råd om sin frisyr, lite vågor i håret och en hel del spray kanske?  

 

Dagens namn är: Israel och Moses, grattis till er som bär de namnen!

Ovanliga namn numera misstänker jag, direkt hämtade ur bibeln...

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards