oskmar

Alla inlägg den 13 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 13 december 2019 16:39

 

Vad tänker räven på?

 

 

Det har varit omkring noll grader, eller mellan noll och 0,5 plusgrader. Men inte snöat i alla fall, men det kommer.

Himlen har varit täckt med moln hela dagen.

Just nu är det 0,8 minusgrader och när jag går ut på bron och kollar ser det ut som att det är dimma nu.

 

Jag har pysslat med julen hela dagen. 

Och jag som tänkte i oktober, att i år skulle jag inte bry mig så mycket, men jag kan inte låta bli. Då skulle det kännas som att jag givit upp livet och när julen väl närmar sig så tycker jag fortfarande att det är roligt.

Och så trist det skulle bli om jag inte brydde mig.

Men jag vet att när det är Tjugonde dag Knut, då kan jag tänka, men varför drog jag fram så mycket? Men det är så dags då när allt ska ut härifrån!

Och eftersom jag inte gillar att sitta och dega på dagarna, så jobbar jag på. Och det är inte nyttigt heller att inget göra, arbete är hälsosamt för både kropp och skäl.

 

I morron ska jag baka rån. Ingrid har tingat på att hon ska få vara med, så i kväll ska jag ringa henne be henne komma på elvakaffe och efter det gör vi var sin smet för rånbak.

Det blir lördagens julpyssel.

 

När vi bodde i Hoting alla tre systrar bestämde vi oss ett år att vi skulle samlas hos oss på Skolgatan och göra lite olika saker till det årets jul och det skulle bli en tradition. Men den traditionen höll bara det året, det skulle ju stämma för oss alla med dag, jobb o s v.

Göte och Henry gjorde struvor för första gången och de var omåttligt stolta över sitt bakverk.

Men knepigt nog så minns jag inte vad Anna Greta, Gunnel och jag gjorde.

Jag brukar minnas det mesta, men det har försvunnit totalt, jag måste fråga Gunnel om hon minns det.

Det blev ingen tradition av det, men det var roligt så länge det varade, den eftermiddan i alla fall.

 

Ja, det blev Boris Johnson som vann valet och med stor majoritet dessutom, egen majoritet. Det händer ju inte i varje val numera att partier får egen majoritet, utan tvärtom är det mest vanligt med koalitioner, med flera partier i regeringar.

Det blir spännande att se hur det hela utvecklar sig. Och nu det väl bäst att engelsmännen inte klagar när de fått som de ville. Men det kan komma surt efter.

Ja, inte alla ville det är jag övertygad om, men de var nog less på det hela för länge sedan.

 

Dagens namn är: Lucia, grattis till alla Lucior!

 

Ha en fortsatt bra fredagskväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards