oskmar

Alla inlägg den 18 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 18 december 2019 17:26

 

Som ett glödande klot. Men inte dagens bild eftersom det krånglar. 

Den uppmärksamme ser ingen snö i träden på denna bild, men det var det på dagens bilder. Men solen var densamma, lika grann.

 

 

En mycket vacker decemberdag har vi haft med sol och omkring 14-15 grader kallt.

Jag frös om öronen och händerna när jag var ute på förmiddan, men så kallt trodde jag inte att det var ändå.

Det blev klar himmel till slut fast det inte såg ut så från morron.

Just nu är det 20 grader kallt och en stjärnbeströdd himmel. På buskarna är det tjockt med rimfrost som glittrar i gårdslyktans sken och träden står där snötyngda och ståtliga. Så grant!

 

Just nu debatteras det om Trumps eventuella riksrätt, ett historiskt beslut, för sina tabbar och ekonomiska utpressning om en utredning om Joe Bidens son.

I syfte att göra sin konkurrent i valet i USA chanslös. Det här är historiens tredje president i USA som ställs inför riksrätt.

I kongressen väntas rätt beslut för där har demokraterna majoritet. Helt rätt anser jag!

Sedan ska det ju upp i senaten och där har republikanerna övervikt så där är det ytterst tveksamt. Hur än fel de tycker att han gjort, enligt USA:s lag kommer de att rösta för Trump- ändå. De blir ju utan jobb annars...

Han gör ju som en viss partiledare i Sverige, han tar på sig offerkoftan och beklagar sig över häxjakt och de tycker synd om honom.

Då får man tydligen komma med vilka dumheter som helst så blir man hjälte ändå.

Det är hur snedvridet som helst, eller är man både döv och blind?

 

I morron kommer Gunnel och Björn och hälsar på. Det brukar de alltid göra några dagar före jul, när de far på mammas, pappas och Anna Gretas grav med den sedvanliga rosen och tänder lyktan.

Jag ska försöka hinna bli helt klar med min jul innan de kommar. och då hoppas jag att de är kaffesugen.

 

Nu tror jag att jag ska ägna mig åt något så ovanligt som att titta på TV resten av kvällen.  

 

Dagens namn är: Abraham, grattis till den som heter så!

Jag tror nog att det är ett ovanligt namn numera.

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards