oskmar

Alla inlägg den 17 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 17 december 2019 17:19

 

Vackra färger på himlen i dag, så länge det varade...

 

 

Vilket härligt väder det varit i dag!

På morron var himlen rosafärgad. Dessutom såg jag månen genom ett dis, som försvann så småningom.

Vid elvatiden började solen försöka tränga sig fram genom molnen och lyckades mer och mer. Men riktigt klar himmel blev det aldrig under dagen lite luckor bara, men vacker färg på himlen.

Och det har inte fallit en flinga snö alls i dag. Det var 7 grader kallt i morse och har hållit sig där omkring hela dagen.

Just nu är det 6,6 minusgrader, jag vet inte om det är moln, det ser jag inte i mörkret. Förmodlingen moln för jag ser inga stjärnor och ingen måne.

 

I dag har jag inte gjort så mycket, var till Dorotea och handlade på förmiddan, sista gången före jul, för mig i alla fall.

På eftermiddan har jag gjort mina julköttbullar, tänkte inte göra några i år, men har gjort litegrann ändå.

Skulle köpa lakrits på apoteket i dag för att göra lakritskola, men det fanns varken lakrits eller glycos.

Jag hade inte tänkt göra några heller i år och har inte gjort det på minst fyra -fem år.

Men så började Ingrid prata om dem på lördag när vi gjorde rånen och jag blev sugen på dem.

Det är så goda så det är farligt att göra dem för jag kan inte låta bli dem och de är kanske inte så nyttiga med mycket grädde och mycket socker i. 

Men det är ju jul bara en gång om året...

 

Det kom en man som varit här och flugit över gården i höstas och tagit tre olika foton på gården. Han trodde nog att jag skulle beställa ett flygfoto. Men det gjorde jag inte det finns två olika här sedan tidigare, det får räcka för mig. Jag tittar på verkligheten nu och nöjer mig med det.

Jan Peter köpte de små bilderna som han hade med sig för visning i försäljningsyfte, de kostade inte så mycket, men om jag beställt ett flygfoto hade det ju kostat flera tusen.

Så jag sa nej tack.

 

Dagens namn är: Stig, grattis till alla som heter så!

Och grattis till dig som stavar ditt namn så här: Ztig, och har din härstamning från Bellvik!  Och ha en Riktig God Jul!

 

Lev och må under resten av tisdagskvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards