oskmar

Alla inlägg den 16 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 16 december 2019 16:23

 

Så här såg den ut min forna tomte som vaktade rökbastun. Nu är han död och begraven sedan flera år. Den var trött och sliten och ville inte mer.

 


Nu tycker jag att det räcker till med snö. 

Det snöade i går och i natt och i dag. Dessutom har det varit och är blöt snö med plusgrader som gör den tung. Det är klart om det var blåsväder, då är det en fördel med blöt snö. Men det blåser inte.

Just nu är det 0,7 minus på termometern och det välkomnar jag. Men hur länge räcker det? Men enligt YR så ska det vara minus hela kvällen, natten och i morron. Det gråter jag inte över.

Halv sju i morse var Anders hör med traktorn och tog undan nattens snöfall, det som han kommer åt, bara mitt kvar.

 

Nu, en timme senare är det 0,1 minusgrader. Inte värt att ta ut nån glädje i förväg.

 

I dag har jag julstädat sovrummet, skottat snö och hämtat ved och det känns som att jag har gjort rätt för saltet i gröten.

Ja, vilket bök för julhelgen och jag som är allena och skulle inte alls behöva böka.

Men det verkar som att jag gör det gärna, för det är ju ingen som jagar på mig.

Men det är ju så härligt när det är klart och då kan man njuta av julfriden i många dagar.

 

Här ger jag mig, jag ska hämta in sängkläderna och bädda. Göra klart i sovrummet, sedan blir jag ledig för i dag har jag bestämt.

 

Dagens namn är: Assar , grattis till dig som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på måndagens kväll, vi ses!

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards