oskmar

Alla inlägg den 3 december 2019

Av Elsa Mårtenzon - 3 december 2019 17:41

 

Äsch, den bilden blir ingen glad åt, men jag gör inte om det! Ursäkta mig, men jag ville bara påminna dig om att det är dags att hugga julgran.

Min julgran den högg LG på Jula i Umeå för flera år sedan. och den har behållit sina barr utan vatten och skötsel. Bra va?

Det fanns en tid när även jag tyckte det skulle vara en äkta gran, det gick över med tiden.

 

 

 

Nu är det töväder igen!

Det har snöat ymnigt hela dagen och sista timmarna sursnö som klibbar.

När jag körde hem från Dorotea strax före klockan fyra var det oplogat och spårigt efter en hel dags snöfall.

Jag skottade undan där bilen skulle stå och halkade för det var blank is under snön där. Tur att jag inte bröt något, det var inte lätt att ta sig upp, fotfästet var obefintligt med isen under nysnön.

Just nu är det 0,8 plusgrader och det har slutat snöa.

 

Jag åkte hemifrån klockan strax före tio i morse och har varit nåldyna på sjukstugan från halv ett till klockan tre i eftermidda.

Halv elva fick jag ta proverna på labb, sedan hade jag en tid på avdelningen klockan ett och åkte ut på samhället och gjorde klart alla ärenden, samt handlade.

Jag fick komma in redan halv ett när jag kom tillbaka, men det tog sin runda tid och jag hann göra "slut" på inte mindre än tre sköterskor. Den tredje lyckades efter första sticket, som tur var!

Det är tur att jag inte är rädd för nålstick, men de gjorde slut på många sprutor.

De frågade gång på gång: "Hur går det?

Jag svarade: "Hur bra som helst, huvudsaken att jag får fara hem snart."

De är nog lättade över att jag inte ska dit förrän om tre månader igen för samma procedur. Jag får nämligen skelletförstärkande intravenöst var tredje månad.

Och ikväll har jag lite blånader här och där, men det har väl ingen dött av vad jag vet.

Men, det är världens bästa personal på sjukstugan i Dorotea!

 

Var det nån som trodde att Trump var förmögen förresten?

Men han är ju rena fattiglappen med sina tre miljarder dollar om man jämför med den nyss tillkomne Blomberg i presidentkampanjen i USA. Han är god för 55 miljarder han!

Det är pengar det! 

Men Trump fäller naturligtvis inga goda ord om honom, han är ju dörädd för all konkurens i presidentvalet. Han gör ju allt han kan för att förminska sina konkurrenter. Han kallar Blomberg "för den lille", bland annat.

 

Hämtat ur Bondepraktikan: "Är vädret kallt i början och slutet av december men mildare i mitten så följer en lång vinter.

Den som först kommer hem från kyrkan på juldagen, får först in sin gröda."

Ja, nu vet du hur det blir, om du tror på Bondepraktikan...

 

Dagens namn är: Lydia, grattis till er som bär detta namn!

Jag gissar att det är ett mindre vanligt namn numera.

 

Ha en fortsatt bra tisdagskväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards