oskmar

Direktlänk till inlägg 30 september 2020

September 2020 09 30 disigt

Av Elsa Mårtenzon - 30 september 2020 18:28

 

I dag har den fått komma till nytta min bagarstuga, det är inte så ofta nu som för ett antal år sedan.

 

En dag med dimma och gråmulet väder, igen.

Hela dagen har det varit helgrått och varmt för årstiden, och fuktigt.

Just nu sveper dimslöjorna över holmarna på andra sidan sjön och som det syns på väderrapporten på TV så blir det ännu mera dimma i morron och över hela landet. Det blir ju rättvisare så.

Det är strax över 10 grader varmt med svag vind som kommer från sydost.

 

I dag har det varit tunnbrödsbak, Ingrid och Nils Gunnar har bakat, de ska baka halva dagen i morron också och då ska de baka litegrann även till mig, vilket jag är tacksam över.

 

Björn har hälsat på i dag och Michael har varit här ikväll, ibland ser jag inte till någon på flera dagar för att sedan ha sällskap flera dagar i rad.

 

Men nu har vi fått se prov på det värsta i debattväg någonsin, i natt från USA.

Att det skulle bli något som man sent skulle glömma, det var jag övertygad om innan och det har besannats till 100 %. men det blev mycket värre än så. Det var mera likt kaos än en valdebatt.

Trump var ju desperat och rabbiat också förr den delen.

Det handlade minst av allt om politik, mest av personliga påhopp och otrevligheter.

Fy så hemskt det var.

Väldigt synd att inte Biden kunde hålla på sig och visa sin bästa sida istället för att falla in i Trumps jargong han också delvis. Men han blev ju hela tiden avbruten och höll inte på att få en syl i vädret, han tappade tålmodet och bad till och med Trump hålla klaffen.

Det var nog en sorts taktik av Trump det också, han skulle vara den som "käftade" hela tiden och göra vad han kunde för att få Biden att tappa fattningen.

Ja, vad ska det bli för resultat av detta val? Det är två debatter till efter denna???

 

Dagens namn är: Helge, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 april 16:18

  Halv sju i morse och snön lyste vit på taken, endast tomten är vaken, nää inte han igen!        Hur länge ska vi behöva stå ut med vinterväder i år? I morse när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade, så lyste snön vit på taken i...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards