oskmar

Direktlänk till inlägg 10 januari 2024

Januari 2024 01 10 töväder

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 10 jan 16:36

Det är fortfarande tö och jag hoppas att det vänder nu i natt som väderrapporterna säger.

Det har varit mest grå himmel idag tills på sena eftermiddan, då blev den färggrann och fin med glesnande moln.

Just nu är det 3,3 plusgrader och kolsvart mörker och vinden friskar på som den gjort under dagen. 

    

 

Kvart över nio i morse, det börjar ganska bra!

    

Under den gångna natten fortsatte snöraset, det som fanns kvar och såg ut som att det ville ner redan igår. Jag har skottat packad issnö i dag också, det finns det som är roligare. Jag tycker det är förvånansvärt att jag orkar, men det är min envishet, den är bra att ha.

In till vedboden har jag nu en rejält sluttande ingång som jag inte lyckades rubba, så utan dubbskor vore jag utan ved också. Jag har också gjort veckostädningen i dag för i morron är jag förhindrad.

Jag tycker nog att jag gjort rätt för mig i dag också.

  

 

Bilden visar vatten på sjön på grund av tövädret, samt min vedkopis, sparken.

    

Nyss var Laila in med in post, hon sa att vägarna är glashala, det behövs väderomslag nu, men ingen snö vill jag ha.

Jag har flyttat bilen idag för där den stått har det bildats en liten"sjö" nu och det är blank is under vattnet. Det hade jag inte kunnat göra om jag inte haft broddskor!

    

 

    

Nu har jag sett första nyheterna för ikväll och det berättas bland annat om Ecuador, där det råder fullt krig, mellan knarkmaffian och regeringen, som har blivit tvungna att kalla in millitär mot nämnda maffia.

Det är inte klokt vad detta knark kan ställa till med, inte bara att det förgör människor, det ställer även till krig i vissa länder. Värsta knarkbossen har rymt från fängelset och haft god hjälp med att rymma från ett säkert rymningsfritt fängelse. Han visades i kalsongerna i nyhetsprogrammet, antligen när han greps och satte i fängelse, men nu är han på fri fot efter rymningen.

Tänk om, allt knark kunde försvinna från jordens yta!

Ja, jag har önskningar som ingen människa tror på, jag är medveten om det.

Men jag har mera vett i skallen än alla knarkare som inte förstår sitt eget bästa!!!

           

 Dagens namn är: Sigurd och Sigbritt, grattis till er!

 

Sigurd har som namn förekommit i Bellvik, nämligen Sigurd Wiklund, född 1901 i Bellvik.

Son till Ida och Lasse Wiklund i Bellvik. Sigurd begav sig tidigt från Bellvik , han mönstrade på en båt och jobbade sedan som sjöman till sin pensionering, efter det bodde han i Malmö.

 

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Hej då!

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards