oskmar

Direktlänk till inlägg 2 december 2019

December 2019 12 02 solsken

Av Elsa Mårtenzon - 2 december 2019 16:53

 

Tur att det är klart nu, skulle inte vilja ha det kvar till i morron...

 

 

Vi hade tur och fick njuta av en solskensdag till!

Det har inte varit kallt och grinigt för det, utan bara omkring 5-6 grader under natten och under dagen.

Inget snöfall varken i natt eller i dag, bra.

Just nu är det 6 grader kallt, några stjärnor syns inte än, det är kanske för tidigt eller har det blivit moln.

 

Efter morgonens sysslor satte jag igång med mitt pepparkaksbak och var klar kvart över två med sista plåten. Då var jag ordenligt less!

Och nu kommer det dofta pepparkakor i huset minst en vecka framåt, det har det gjort tidigare år och kommer göra nu. Det är ganska lustigt hur doften biter sig fast, men det är väl kryddorna som åstadkommer det.

 

Jag läser ur "Otroliga fakta om Sverige" följande:

"Fylleri och slgsmål var vanliga företeelser under 1700- talets svenska riksdagar. 

Ordentligt berusade riksdagsmän arresterades för fylleri när de var inne i riksdagen."

 

Man kan ju verkligen undra vilka sorts beslut såna riksdagsmän fattade och hur det kunde vara så.

Mycket kan vi ha synpunkter på i dag om politiker och arbetet de utför  under sina ämbeten, men jag tror ju knappast att de utövar rikdagsarbetet i fyllan och villan.

Därvidlag är det väl ändå bättre nu för tiden.

Ja, det var en sväng från det ena till det andra det.

 

Dagens namn är: Beata och Beatrice, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på måndagens kväll, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards