oskmar

Direktlänk till inlägg 11 december 2019

December 2019 12 11 snöfall

Av Elsa Mårtenzon - 11 december 2019 18:07

 

Månen! Men resten blev svart...

 

 

 

Det öste ner snö när jag klev upp i morse och det var bara att inse att snöspaden skulle komma till användning när det ljusnade.

Det var nära nog sursnö när jag kom till skott med snön.

Sedan Anders kom hem har han varit här med traktorn och snökanonen så nu ser det bra ut till nästa gång det kommer snö.

Just nu är det 3,5 minusgrader, molnen har rensats bort och månen strålar emot mig genom fönstret stor och rund.

 

I dag har jag gjort en "lilla julafton" och Nils Gunnar och Ingrid har varit hit och ätit med mig. Anders stoppade traktorn och kom också in och åt. Michael kom också men ville inget ha, han hade ätit för mycket på lunchen.

Nu har jag diskat och alla har pyst i väg till sitt.

 

Som vanligt hakade jag i med min vänstra fot i en isknöl när jag var ute och skottade, jag ramlade och slog i mitt opererade knä, det gör riktigt ont och har blivit dubbelt. Knäet opererades för flera år sedan, men det var onödigt att slå i det så hårt känner jag. "Klommermaja!"

I morron är det säkert bättre, inte mycket att "kvir" för.

Det är inte så lätt att se alla isknölar när de är översnöade.

 

Nu har jag tänkt mig att göra ingenting och ta nya friska tag i morronbitt. Det går alltid lättast från morron numera. Vad kan det bero på?  

Annat var det för några år sedan, då kunde man ta nya friska tag på kvällen också efter att man ätit middan.

 

Dagens namn är: Daniel och Daniela, grattis till er som fått de namnen!

 

Ha en riktigt bra ondagskväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 13 maj 16:43

  Kvart över sex i morse, solen högt på himlen och tät dimma över sjön.    Ja, det här är skillnad det minsann! Det har varit solsken och det har varit varmt, vilket vi inte varit så bortskämda med den här våren, men nu var det dags. I mors...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards