oskmar

Alla inlägg den 9 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 9 februari 2023 16:51

 

Klockan två idag såg det ut så här hos mig, inte så tokigt och med ett par plusgrader.

    

Bra väder idag, sol på förmiddan och lite moln på eftermiddan och en liten snöskur.

Det har varit plusgrader hela dagen från morron.

Just nu är det 0,3 minusgrader med grå himmel. Det kanske blir en natt med minusgrader och det gör inget, bara det ger fasen i att snöa.

 

Nu har det gått två timmar till och det är 3 minusgrader, himlen ser blå/svart ut och jag ser varken måne eller stjärnor.

 

Molnen svävar fritt över skogen...

 

I dag har jag haft min veckostädningsdag och har haft att göra hela dagen, det är bäst så.

Vid tretiden var det nån som knackade på dörren och Nils Gunnar och Ingrid kom hit. De brukar inte komma på eftermiddan utan till elvakaffet, men idag hade de ändrat på det.

Jag höll på göra en äppelpaj och det var jag tvungen slutföra innan äpplena ändrade färg som de gör när de är skalade.

Jag var upp i frysen och hämtade fikabröd och Ingrid fick koka kaffet medan jag gjorde pajen klar för ugnen.

Det gick bra det också, hon är så pass hemma hos mig och det är inte första gången heller.

Pajen blev klar och jag ställde den på bron för kylning och sen kunde vi avsluta med den tillsammans innan de åkte hem.

Och nu kommer jag på att jag har ju inte ätit någon middag, det glömde jag bort för jag blev ju mätt av pajen. Ja, jag överlever nog, det får bli ett par ostmackor och kanske mjölkchoklad till mackorna, det var länge sedan.

 

Jag har hämtat veden och är på väg in igen och kan konstatera att det är perfekt väder i dag.

      

Nu ska jag ägna kvällen åt min kompis i rummet, som står på en bänk och upplyser mig om lite allt möjligt både morron och kväll.

 

Dagens namn är: Fanny och Franciska, grattis till er!

 

Ha en fortsatt fin torsdagkväll, vi ses!

 

Ha en avkopplande kväll och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards