oskmar

Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 4 februari 2023 17:16

 

Så här grant var det klockan åtta i morse, det hade jag inget emot, trots att det var kallt.

      

Hittills har det här varit den kallaste dagen den här vintern!

Det var som mest 32, 9 grader kallt i morse, det kunde nog ha vippat över till 33 grader också, jag står ju inte och tittar på termometern hela tiden.

Kylan har inte minskat nämvärt under dagen, det har jag ju gått och väntat på för jag behövde hämta ved.

Maria avkrävde mig ett löfte på att jag inte skulle hämta ved i dag, för det skulle bli mindre kallt i morron. Jag höll löftet tills termometern visade 25 grader, men då gick jag och hämtade ved och överlevde. Det sved i näsan på grund av kylan, men huvudsaken är att jag står på benen och kommer in igen.

Men solsken har det varit under dagen, men den värmer inte den här tiden.

Just nu är det 27,8 grader kallt, det verkar bli en kall natt igen. Men jag har ved på bron så jag klarar mig!

 

Och mellan träden tränger sig det röda fram...

  

Maria ringde mig i morse och jag fick chansen att prata mig hes idag, sedan har det varit tyst, både jag och telefonen.

Maria brukar läsa min blogg och såg väl hur jag "kvire" i gårkväll och tänkte väl nu ska jag ringa i dag så hon slutar att beklaga sig.

  

När klockan var strax efter nio i morse ringde jag Tim och sjöng, "ja må han leva", för han fyller 13 år i dag.

Men jag ringde för tidigt, jag väckte honom, han lät ganska ynklig när han svarade, med det gick över fort.

Det har ju inte gått fara dit med någon uppvaktning för någon av oss, de har varit jätteförkylda både Tim och Freja och nu var det LG: s tur. Jag hoppas Malin klarar sig, det har hon gjort hittills.

Men kommande fredag ska jag fara dit, om det går. Presenter har jag lejt Malin att skicka efter, på nätet.

 

Tim gör sin morfar sällskap på älgjakten på höstarna. Det har han gjort i flera år nu, sunt nöje.

 

Under hösten gjorde en ny familjemedlem sitt inträde i familjen, till glädje för hela familjen. Bruno heter han, det var en present från mormor och morfar som barnen glädjer sig åt.

      

Nu har jag sett nyheterna och det är då rent ut sagt högst deprimerande. 

Och då syftar jag på eländet med knarkligorna och handeln med ungdomar som förstör sina liv. Nu tillhandahåller de även lustgasen som de tar i berusningssyfte också och som ökar och ökar.

Men hur dumma får de vara, tänker de inte det minsta på sin hälsa och framtid?

Kan berusning vara så eftersträvansvärt att man struntar i hur livet kommer att te sig om några år, om de överhuvutaget har något liv kvar då?

Oj, vilken farlig tid det är för de som växer upp nu och det verkar bli bara värre och värre.

Det skulle kunna vara hur bra som helst om alla använde sunt förnuft, både i stort som smått.

  

Dagens namn är: Ansgar och Anselm, grattis säger jag!

Men finns det verkligen några som heter så i dagens läge? För länge sedan fanns det väl de som hette så, men nu?

 

Ha en bra lördagkväll, vi ses!

 

Klockan har hunnit bli halvfem på kvällen när jag tar bilden.

Det är fortfarande kallt men det har blivit lite moln nu.

Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards