oskmar

Alla inlägg den 19 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 19 februari 2023 16:31

 

Det såg ganska hoppfullt ut klockan tio i morse...

  

Det har varit bra väder i dag med rätt mycket sol och 1-2 grader kallt, med lite lagom blåsväder.

På eftermiddan har det varit mera moln men solen har varit synlig ibland ändå.

Just nu är det 0,8 minusgrader och molnen flyger och far äver himlen. Det finns en liten glipa här och där i molntäcket, men liten.

 

Blå himmel och sol!

    

Idag har det varit helt lugnt jag har inte sett till någon, inte ens snöskotrar på sjön, trots att det varit bra väder.

Jag har som vanligt varit underhållen av radions program ett och morron TV, och mycket intressant har jag fått mig till livs, som intresserar mig. Om det inte är intressant slår jag dövörat till och låter tankarna skena hit och dit, det kan vara intressant det också när det gäller mig.

Jag har också använt mina ben lite extra idag som jag lovat mig själv. Tack vare stegräknaren känns det mera meningsfullt, jag vet hur mycket jag gått då.

 

Jag undrar om det är en "Kinaballong" som svävar på himlen, som jag ser ovanför logen just nu.   Jag ser det här fenomenet när det är klart väder, inte på samma plats, den förflyttar sig. Ganska stort föremål, större än vanliga stjärnor. Det som förvånar mig är att jag varken hör eller läser om några andra som funderar på vad det är. Det här har jag undrat över i flera år nu, men inget gensvar från något håll, varför? Föremålet skiljer så mycket från vanliga stjärnor och det måste väl vara flera än jag som tittar upp mot himlen och vad som är synligt där. Eller hur?

 

Bra dag med rätt mycket sol...

      

Det har varit mängder av zyberattacker i helgen, experterna är eniga om att det är Ryssland som vill störa, bland annat i NATO-proccesen skitstövlar, de kan dra!    schas på er!

 

Dagens namn är: Gabriella och Ella, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards