oskmar

Alla inlägg den 13 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 13 februari 2023 16:14

 

Kvart över fyra var den här delen av himlen mörkt grå och nu när klockan är kvart i fem så ser den ut så här. Det går fort nu!

    

Go´kväll igen!

Dagarna går fort, jag har inte ens hunnit påbörja det jag skulle göra idag, men det står ju kvar så det är ingen fara. Två saker har jag strukit från planeringen idag, tur att jag är den som är bas och bestämmer över mig själv.

 

I dag har det varit omkring 5-6 plusgrader och under natten var det även plusgrader.

Den här dagen skulle man lätt kunna tro att vi var i slutet av mars eller mitten av april, frånsett snödjupet. Det har varit takdropp och snöras från taken och vattenpölar lite här och där på gården. Det var riktigt roligt att vara ute och jobba i dag, jag behövde inte frysa om händerna och fötterna. Det har varit sol av och till, ibland grå himmel och tunga moln som hängt långt ner över landskapet.

Just nu är det 3 plusgrader och grå moln som flyger och far, det har varit friska vindar hela dagen och de håller i sig ännu, fast liiite mindre nu kanske.

I sydväst har molnen glesnat litegrann, det får de gärna göra.

 

Ibland har solens strålar flödat så jag blivit bländad, det här var mitt på dagen.

  

Jag har varit ute och "petat" bort den snö som rasat från taken och med rätt snöspade och ingen brådska har jag fått bort det mesta.

Nils Gunnar började med det som rasat från ladugårdstaket, men han hade fel spade, med den skulle jag inte fått bort någon snö alls.

Nu får det duga tills nästa gång!

 

Snödrivorna har växt på sig bra i vinter och är uppblandade med en del gräs och "ömse".

 

Till elvakaffet kom Nils Gunnar och Ingrid och gjorde mig sällskap, alltid trevligt med sällskap!

Ja, sen har dagen förflutit med lite av varje i min ensamhet, men nyss kom Laila med posten och vi har pratat nån halvtimme, så nu har jag fått min dos av samtal för den här dagen.

 

Dagens namn är: Agne och Ove, grattis till er som heter så!

 

Båda namnen har förekommit i Bellvik, Agne flyttade till Dorotea och bodde och arbetade där. 

Ove dog redan i sin ungdom.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Solen på väg att säga hej då och det gör jag också!

  

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards