oskmar

Alla inlägg den 6 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 6 februari 2023 19:23

 

Jag har så klart inte tagit några bilder i dag utan plockar av de som jag har från andra dagar.

  

Nu visar termometern på 0,5 plusgrader och hur det varit under dagen här, det har jag ingen aning om för jag har inte varit hemma.

Det ligger någon cm snö på brostegen som kommit medan jag varit borta, de får ligga till nästa dag.

Just nu är det, efter en minut, 0,3 grader, det fladdrar hit och dit.

Jag behöver inte kolla efter månen ikväll för det är ett grått molntäcke i vägen.

 

Så här har det nog inte sett ut idag, men för ett par veckor sedan.

  

Jag klev in i taxin klockan nio i morse och var hemma 20 minuter över sex ikväll.

Väntan väntan och åter väntan, men så skönt att komma hem.

Och nu är jag en knöl mindre igen, tack och lov att den är borta nu.

Det var inte en vårta som jag trodde, jag fick ett namn på latin när jag frågade kirurgen, men det la jag inte på minnet, om jag ens hörde vad han sa.

Men nu, borta!  Tack och lov, den har hållit mig vaken på nätterna för den har gjort ont, den lilla fulingen.

 

Hela vägen hem var det plusgrader och strax utanför Lycksele regnade det.

Blandat väder men huvudsaken att det inte kommer en massa sursnö nu.

Just nu innan jag avslutar här har det blivit 0,8 plusgrader, upp och ner och hit och dit.

 

Dagens namn är: Dorotea och Doris, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen och ha det riktigt bra!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards