oskmar

Alla inlägg den 10 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 10 februari 2023 18:37

 

I dag har jag inte haft tid att ta några bilder, men bjuder på en rosa himmel bakom en massa tjorv framför. 

Grämer mig på att jag inte kom ihåg att ta en bild på Tim i hans fina kläder.

      

Men fy så kallt det blåst i dag, det här var värre än när det var 33 minusgrader.

Det har blåst genom märg och ben hela dagen men inte varit särskilt många grader och tur var väl det.

Solen har ju gjort sitt men den orkade inte göra något åt kallblås´n, det var lika kallt som om det inte varit solsken.

Just nu är det 6,4 grader kallt och jag ser bara en grå himmel, jag tror att blåsten avtagit en del. Men jag är glad att jag får vara inomhus för jag fryser tillräckligt ändå, trots att spisen sprider en riktigt god och skön värme nu, men har jag frusit under dagen så brukar jag frysa hela kvällen också.

Nu har det blivit 8 grader kallt, efter två timmar...

 

Fin himmel...

  

Jag har varit i Dorotea sedan halv elva och kom hem sent, inte förrän halv sex.

Jag har varit på sjukstugan till Anna Lena, den goá snälla.

Jag har tagit blodtrycket och tagit sköldkörtelprov. Men hon hjälpte mig att sätta nytt bandage också på handen som de opererade i Lycksele och det hade läkt så fint vilket är skönt. Men jag duger inte till att byta på den själv, men det gjorde Anna Lena.

 

Sedan gjorde jag flera ärenden efter det.

Men det bästa av allt, var att jag var bjuden till Malin med familj för en försenad uppvaktning av Tim på hans 13-årsdag, som han fick vänta med tills idag på grund av alla förkylningar som florerat.

Jag lämnade Malin pengar så hon hade skickat efter hans presenter och de anlände inte förrän idag. Han blev så nöjd och så fin i de nya kläderna och tänk att nu har han kommit i den åldern att han uppskattar kläder på födelsedagen. Det har inte varit så roligt att få mjuka paket tidigare födelsedagar, då ville han helst ha hårda paket.

Vi åt tårta och det var en jättegod tårta som försvannn från fatet helt och hållet.

Jag var där långt efter Jan Peter, Ann Cathtrin och Michael för presenten kom inte förrän klockan fyra och då ville jag vara kvar för att se den och se om Tim blev nöjd och glad över den.

De ville att jag skulle stanna och äta middag med dem, men jag tänkte att då blev det så sent och jag ville hem och elda i spisen.

Så jag tacka nej, tyvärr, det skulle varit så roligt att vara kvar och göra det och det smakar alltid mycket godare att äta med andra, som jag gör så sällan numera.

 

Tim ler men Bruno ser alltid ledsen ut...

 

Dagens namn är: Iris, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en trevlig och mysig fredagkväll, vi ses!

 

Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards