oskmar

Alla inlägg den 12 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 12 februari 2023 16:39

 

Klockan tio i morse var snön på väg att halka av taket och det gjorde den också, en tung och blöt snödriva.

  

I dag har vädret verkligen växlat, från det ena till det andra, med kort varsel.

Det har varit solsken, det har varit regn och det har varit blåst, men mest grå himmel. Det har varit 5-6 plusgrader och under hela dagen och natten, skulle jag tro. Snön har halkat ner från taken så klart i det här vädret och när jag hämtade veden hörde jag hur snön rörde sig ovanför mig och jag var ängslig att jag inte skulle hinna ut.

Men det hann jag, eftersom jag sitter här nu.

Det som nu ligger framför ladugårdsdörren, den får jag nog bara titta på, usch.

Just nu är det 3 plusgrader, himlen är helgrå och det är friska vindar som kommer från nordväst.

 

Oj, vilken gråtrist himmel, när det var vedhämtardags under spöregn.

  

Oj då, helt plötsligt så ser jag hur ljust det blir ute, när jag går och tittar så har molntäcket spruckigt upp i väster och det är fullt med pärlemormoln på himlen.

Tjusigt och vilket sken det ger på snödrivorna.

 

Pärlemormoln och vilket sken det blev på snön!

 

Nu har jag sett nyheterna på Efter Fem, där det konstaterades att över 30 000 människors liv gått till spillo i jordbävningen i Turkiet och Syrien, hittills.

Det sägs att det nog inte stannar vid detta antal och det säger sig självt i den bråten vi ser.

Det mesta i dödsoffer tros bero på att husen är idel fuskbyggen, som någon gett order om för att hålla nere kostnader, sägs det också. Och gissa vem?!

Nu är det dessutom massor av människor som står på bar backe helt utan allt.

Jag tycker att det vore på sin plats att Erdogan öppnade portarna till sitt enorma palats som turkiska befolkningen med säkerhet har fått stå för kostnaderna till. Han kan ju inte behöva mer än ett rum för sig själv och sin fru, möjlgen en egen toalett med tillhörande dusch, eller hur?

Om jag inte minns fel så är det 300 rum i det palats som Ergogan förfogar över!!!???

    

Ja, det är svårt, mycket svårt att förstå för en vanlig dödlig människa med tre rum och kök.

 

Dagens namn är: Evelina och Evy, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll!

 

Dagen varit grå, men strax före mörkrets blev det en vacker himmel, upplyst och färggrann.

Hej då!

        

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards