oskmar

Alla inlägg den 22 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 22 februari 2023 16:14

 

Jag har inte tagit några bilder i dag heller så nu plockar jag dem som är lite roligare än dagens gråa vyer.

  

En helgrå dag utan någon enda solstråle från himlen. Det har inte snöat men enligt YR ska snöfallet börja klockan sex ikväll och pågå hela natten och de brukar sällan ha fel.

Det blåste från morron men som tur var avtog det snabbt.

Just nu är det 6,0 grader kallt och fortsatt grå himmel, mörkt grå.

Det var 8-9 minusgrader i morse, men mildrades och under dagen har det varit 4-5 grader.

 

Inte helgrått när den här bilden togs...

  

Före elvakaffet var jag ute och skottade bort den snö som jag inte hann med igår på grund av turen till Dorotea.

Jag hämtade heller ingen ved igår så det fick bli dubbla turer men veden idag.

Men i morron vet jag inte hur jag ska kunna nå veden för nu är den för långt bort, trots krattan. Det är synd att det inte finns en byavaktmästare här som i Hoting, jag betalar gärna för att få såna tjänster utförda.

På eftermiddan har jag gjort lite småplock, som också måste få sin tid, bland annat har jag gjort glöhyppen, den här gången efter ett recept på Ormsjösidan.

De blev inte så tokiga, jag ändrade mjölken till grädde därför att jag har för mycket av den varan nu. Senare i veckan måste jag göra våfflor för gräddåtgångens skull, så går det när man handlar utan plan och för att man har långt till affären.

 

Den bilden gillar jag i alla fall...

        

Igår höll storlögnaren i öster ett två timmar långt tal till folket. Det innehöll idel lögner och jag funderade mer än en gång när jag såg på de församlade, både hans stab och ditkommenderade, hur mycket tror de på honom?

Det han sa, var samma gamla lögner som han kört med det senaste året, det var bara en sak som var ny. Och det var att Kärnvapenavtalet som träffats med USA skulle kopplas bort framöver. Det skulle väl skrämma både USA och andra länder.

Men ett avtal med denne lögnare kan inte vara mycket värt, inte i något sammanhang, det har han verkligen bevisat med råge nu, att han är intet alls att lita på!

Men det var roligt i alla fall att se på den publik han hade, bestående av mest gamla gubbar. De hade väldigt svårt att hålla sig vakna, de somnade gång på gång.

Det satt också ett par av den ryska kyrkans män där, enligt mig borde de skämmas att sitta och höra på den lede själv och hans lögner.

Deras predikningar är nog inte ett dugg mer värt än Putins lögner, fy på dem!

              

 

Dagens namn är: Pia, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, på återseende!

 

Hej då för denna kväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards