oskmar

Alla inlägg den 7 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 7 februari 2023 18:34

 

Halv tio i morse och det såg bra ut för dagen, blir nog bra väder.

  

I dag har det varit plusgrader hela dagen, men även lite solsken.

Det har tinat av bilen både snö och is och det är bra.

Just nu är det 1,8 minusgrader, alltså har det vänt sedan det blev kväll.

 

Solen smyger sig fram bland tallstammarna...

  

Det ser ut som att Kinas "väderballong" har förflyttat sig till att bli synlig i Bellvik, den andra av dem. Det är nämligen något stort ljusfenomen ovanför logen som lyser starkt och det är inte en vanlig stjärna, för stort för det.   

Det är vad jag ser i nuläget på himlen, kommer kanske både måne och stjärnor sen ikväll.

Nu två timmar senare ser jag månen och en mängd stjärnor och det har blivit 4,5 grader kallt.    

 

Solens strålar träffar lite här och där nu frampå morrontimmarna.

 

Jag har inte gjort mycket nytta i dag, handen har gjort ont och det hade blött under natten och jag insåg att jag måste ha hjälp för att sätta nytt bandage.

Den hjälpen fick jag ikväll när Laila kom hem, själv hade jag nog inte fått dit det rätt så att det blev vattentätt, lite svårt med bara en hand. Men nu är det tätt och jag kan tvätta händerna obehindrat. Tack för hjälpen Laila!

Tur att jag kom på ikväll att jag har en diskmaskin, nu när jag är handikapad, jag diskar ju oftast för hand.

 

På sena eftermiddan kom Björn hit och hade med sig en semla, den blir till mitt elvakaffe i morron.

Han hade varit hos Nils Gunnar och Ingrid före mig.

När Anders kom från jobbet kom han också hit och satt ett bra tag, Björn och han pratade politik, jag avstod, åsikterna gick för mycket isär och då bryr jag mig inte.

Så idag har jag träffat lite folk också, tre dagar i rad, det är mycket för mig i dagens läge, som är mest van att vara själv. Jag har tränat stämbanden i tre dagar efter varandra, storartat.

     

Dödsoffren ökar i de jordbävningsdrabbade områdena i Turkiet och Syrien, en katastrof för de som befinner sig där och är ställda på bar backe. Det ligger fortfarande tusentals människor begravda i rasmassorna. Över 6000 är framgrävda som mist sina liv. 

Nu bör Erdogan ha fått annat att tänka på än att hacka på Sverige.

  

Dagens namn är: Rikard och Dick, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

 

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards