oskmar

Alla inlägg den 23 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 23 februari 2023 16:40

 

Klockan sju i morse, det såg lovande ut med en blå himmel...

  

En dag med mycket sol och enstaka molntappar.

Det var 8-9 grader kallt i morse, under dagen har det varit nära nollan ibland, tack vare solen. Det har varit en föraning om en vårvinter, det har jag ingenting emot. Men det är alldeles för tidigt att prata vår för det här området, men gärna vårvinter med soliga dagar och takdropp när vi kommer in i mars, som vi gör nästa vecka.

Just nu är det 6,4 minusgrader och det mesta av himlen är blå.

 

Nu ser jag nymånen högt på himlen i väster, den ser bra ut som alltid.

     

  

En fin eftermiddag blev det också...

  

I dag på morron gjorde jag veckostädningen och sedan var jag ute och skottade den snö som kom igårkväll och under natten.

Jag har faktiskt varit ute två och en halv timme i dag, det blev mycket frisk luft det och det behöver jag.

Till middag lagade jag lax med stuvad potatis och jag älskar verkligen inte fisk heller nu, men tvingade ner en bit i alla fall och måste nog göra detsamma i morron för hälften är kvar.

 

Vid tvåtiden blå himmel och ett par minusgrader...

  

Ikväll har Laila varit in med posten och hon satt kvar ett bra tag så jag har tränat rösten också.

Resten av kvällen blir det TV-träning i fåtöljen och liten tur på motionscykeln.

Men jag anser nog att jag gjort rätt för det i dag.

 

Ja, Mats Löfving gjorde pinan kort i gårkväll, han klarade nog inte av det som väntade. För att det skulle storma omkring honom länge än det var nog självklart, man ska nog vara stark om man ska klara av den förföljelse som väntade.

Det klarar kanske inte en stor stark polis av, nu är alla hans bekymmer för vad som hänt över för honom.

 

Nu tänker jag göra slut här också och sätta igång med slötittandet på TV:n eller det kanske blir något spännande också, det är ju mycket som händer nu.

 

Dagens namn är: Torsten och Torun, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på tordagens kväll, vi ses!

 

Västerhimlen klockan fem ikväll.

Hej då!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards