oskmar

Alla inlägg den 14 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 14 februari 2023 16:24

 

Det såg lite lovande ut på morron, men himlen grumlade till sig och blev helgrå så småningom.

  

Även i dag har det varit plusgrader under hela dagen, samt under den gångna natten. Har vädergudarna kört vilse, eller vad?

Under dagen har det varit 5-6 plusgrader och för det mesta grå himmel.

Det började med lite uppsprucket molntäcke på morron och såg lite lovande ut en stund.

Just nu är det 2,8 plusgrader och så helgrå himmel det kan bli runt om, det ser ut som det skulle börja regna vilken minut som helst.

 

Grått grått och grått...

    

Vilken tur att någon uppfann broddskor, annars skulle inte jag kunna gå ut alls nu, det är blankis överallt, särskilt in till vedboden. Jag njuter när jag hör hur taggarna griper tag i isen jag går på och jag känner mig väldigt säker.

Och vi hade inte så här isiga vintrar förut som vi har numera. Jag antar att det är klimatförändringarna som har åstadkommit det här, undan för undan ändras vintrarna och jättemycket sedan vi flyttade hit på Näset. Det är lätt att jämföra med det, det är en period på snart 37 år och jag tycker att det är stor förändring under den tiden.

 

Den här talldungen var ungefär en meter hög när vi flyttade hit, den har också förändrats.

  

Vilka svin det finns i Ryssland! Det har meddelats i dag på nyheterna gång på gång, att de kört busslaster med ukrainska barn till Ryssland som de kidnappat. De har skrivit ut rysskt medborgarskap på dem och räknar med att behålla dem, de har placerat dem i läger. När barnen gråter och längtar efter sin mor får de veta att de ska stanna i Ryssland nu och att det finns ingen som frågar efter dem. Stackars barn! 

De gör allt för att plåga det ukrainska folket och att trycka på deras ömmaste punkter som i det här fallet är deras barn.

Jag hoppas de får sitt straff för den ondska de står för och utför!

        

 

I dag har jag fått lite uträttat i alla fall  och har kunnat stryka från listan, att göra. Jag kan luta mig bakåt i fåtöljen ikväll och vara nöjd med dagen.

 

Och så gick jag och skulle se ett inslag på Efter Fem och somnade, så nu avslutar jag här och strävar efter att hålla mig vaken resten av kvällen, det kan bli lite fööör mycket ibland.

 

Dagens namn är: Valentin, grattis till alla födelsdagsbarn i dag och namnsdagbarn!

Och grattis på Alla hjärtans dag!

Och grattis till Jan Peter som fyller år i dag!

 

Ha en fin fortsättning på Valentindagens kväll, vi ses!

 

Hej då och ha det bäst!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards