oskmar

Alla inlägg den 5 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 5 februari 2023 16:33

 

I dag halv tre, solen är med men det blåser kallt.

  

Kylan som har varit sista veckan har dämpats en hel del i dag. Men istället har vi fått blåst som ställer till med yrsnö så det är kallt ändå.

I morse hade jag på min termometer 14 minusgrader, de har krymt eftersom under dagen.

Just nu är det endast 1,7 minusgrader och blåsten håller i sig ännu.

På himlen tronar månen, grann som bara månen kan vara i sin fulla skepnad och mot en blå himmel.

Och just nu två timmar senare är det 3,9 minusgrader.

 

Dagen har förflutit lugnt och stilla, som för det mesta.

Halv tolv kom Laila och hälsade på och vi satt och pratade ett par timmar, jag har således fått träna mina röstresurser i dag också.

Jag har inte uträttat mycket av vikt och värde under helgen, bara det som ska rulla på varje dag.

Men helgen ska ju bestå av vilodagar sägs det och efter en natt med få timmars sömn så kanske det är bra att den varit i slöhetens tecken. Det brukar vara lugnare efter jul, när det inte snöar. Det får gärna vara uppehållsväder fortsättningsvis, jag har snö så det räcker både länge och väl.

 

Halv fem och himlen bjuder på granna färger.

      

Jag har försökt att ringa min före detta jobbarkompis i Vilhelmina idag också, men med samma resultat som igår, så någonting har hänt. Hon har alltid blivit så glad när jag hört av, men nu går inte telefonsignalerna fram till henne, mobiltelefonen har man ju med sig dit man far och då kan man ju svara om man inte är hemma också.

Ja, det är många av mina bekanta, jobbarkompisar och skolkompisar med flera som inte svarar i telefonen längre så jag blir inte så förvånad.

  

Nu har jag sett en liten snutt nyheter och hör att småpojkar häktas på löpande band. Och att det fattas åklagare för det är så hög brottslighet. 

Samt att två svenskar har etablerat sig i Finland sedan april månad förra året, i syfte att sälja knark till Finländare, att arbeta för en ny marknad där. Det jobbas verkligen hårt i dessa kretsar för att utöka marknaden, de gör allt vad som står i deras makt för att förstörelsen ska bli så stor som möligt.

Min undran ikväll, kommer det någonsin att gå att stoppa detta eländes, elände?

  

Dagens namn är: Agata och Agda, grattis till er!

 

Namnet Agda har förkommit i Bellvik, men även hon sökte "lyckan" i Stockholm, skaffade familj där och blev kvar. Hennes flicknamn var Agda Rönnberg.

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Halv sex ikväll och månen har parkerat tillfälligt över hustaket.

      

Hej då för ikväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards