oskmar

Alla inlägg den 16 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 16 februari 2023 16:03

 

Äsch, klockan ett idag då såg det ut så här och det hade jag sagt att jag inte ville ha!

    

Dagarna rullar på i en väldig fart, nu har halva februari också farit sin kos.

Trots att den ena dagen är den andra lika, för det mesta, upplever jag att de bara försvinner för mig. Men man får ju vara glad så länge det kommer en ny dag!

 

Det räcker nu och det blir över också!

  

Den här dagen har det varit snöskurar 0ch ett par tre grader kallt, mulen förmiddag men mycket ljusare eftermiddag med sprickor i molntäcket, som välkomnas.

Just nu är det 4,4 grader kallt och mycket är nu blått på himlen!

Stor skillnad mot den här tiden i går, då var det som att vistas inne i en mjölsäck, vitt åt alla håll.

 

Men vid tretiden började ljuset göra sig gällande, härligt!

    

Just nu är det ett reportage på radion om hur det rustas inom försvarsindustrin/krigsindustrin.

Och det verkar ju behövas som det nu krigas, men visst är det väl hur tokigt som helst?

Det tillverkas vapen av alla slag för krig, för att förgöra länder och folk och det får kosta hur mycket som helst.

Låter det klokt? Det skapar jobb och det gläds folk åt, men vilken glädje och till för vem. Om det, från och med i morron alla krig skulle försvinna och människor skulle leva i fred och harmoni med varandra, skulle inte det skapa mycket bättre ekonomi världen över. Om inget förstördes till grushögar i krigen som pågår och verkar få vara i framkant för framtiden också.

Ja, jag är väl för inskränkt i skallen som inte förstår "tjusningen" med krig och att snegla snett på andras länder och tillhörigheter och vilja komma åt mer och mer.

Lika lite förstår jag tjusningen med att använda knark och förgöra sig själv, till vilken nytta och glädje, det slutar ju alltid illa. 

Men ändra åsikt om dessa otyg kommer jag aldrig göra!

  

Dagens namn är: Julius och Julia, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på torsdagens kväll, vi ses!

 

Kvart i fem ikväll, så härligt med färg därovan!

      Hej då och ha det bra!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards