oskmar

Alla inlägg den 1 februari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 1 februari 2023 16:49

Solig morron!

      Solsken hela dagen, men kallt!

Det var 26,5 grader kallt som mest i morse, inte så mycket mindre kallt under dagen. Jag försökte vänta med veden och trodde att det skulle bli lite mindre kallt men jag fick ge upp.

Just nu är det 23,5, något mindre än i morse än så länge. Månen ståtar i ensamt majestät på himlen, den får nog sällskap av alla stjärnor senare ikväll.

Under natten som gick var det en underbart vacker stjärnhimmel, jag hade gott om tid att studera den eftersom det var en sömnlös natt, igen.

 

Men en desto bättre morgon.

  

Vad har hänt i dag då!

Ja, inte något nytt av vikt i min lilla värld, men desto mera ute i stora världen.

 

Sol sol, strålande sol!

        

Erdogan har kommit med nya hotelser, som vanligt! Det är nog dags att ignorera honom helt ett bra tag nu, han håller ju på att tappa rösten, stackaren,

Att en enda galning ska ha så mycket makt låter farligt, han kräver att Sverige ska ändra sina lagar efter hans pipa, för det en enda människa har gjort mot hans vilja.

Det är ju som i FN där två stater alltid lägger in sitt veto mot det som är fel ur deras synvinkel, om än alla andra länder säger ja. Där är det ju alltid Kina och Ryssland som sätter sig på tvären.          

 

Och så var det dags att fixa sig lite ätbart, bra med vedspis i dess el-dyrtider.

 

I kväll är jag så förbaskad på mig själv, det skulle behövas att jag "burades in" för att skydda mig mot mig själv. Jag har nämligen fixat mig ett sår på andra benet idag, nu när det första börjar vara OK, ja då fixar jag mig ett nytt på andra benet, bannade "klommerfia".

 

Dagens namn är: Max och Maximilian, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på ondagskvällen, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards