oskmar

Alla inlägg den 13 januari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 13 januari 2020 18:29

 

Tur att jag hade restmat, annars hade jag skippat middan i dag...

 

 

Otroligt väder med tanke på mitten av januari! 

Vi kan inte påstå att vi har mycket till snödrivor med tanke på årstiden och inte har vi kallt heller, men vi kan ju ha det värsta kvar förstås.

I dag har det varit omkring 3-4 grader, men för det mesta mindre än så.

Det var en grann morron med rosafärgad horisont och delvis blå himmel lite då och då under dagen.

På eftermiddan, vid solens nergång var det knallrött på himlen, sååå grant!

Just nu är det 0,3 minusgrader, jag ser inte om himlen är klar eller molnig för det är mitt i mellan när det börjar synas, tror jag.

Under natten som var då var det månsken, tills det ljusnade i morse.

 

Jag visste veckan före advent att, den 13 januari skulle jag undra varför jag drog till med så mycket jul ändå?

Det har jag fått känna av under dagen, det är lite mycket på en "gammelmännish" att jobba från åtta på morron till klockan halvsju på kvällen, men bara två raster på en kvart vardera.

Ja, riktigt klart är det inte förstås, jag får ta nya tag i morron och fortsätta då. Men jag har fått bort allt rött ändå och andra gardiner är på plats.

Jag är så funtad att efter tjugondagknut tål jag inte se rött, före går det hur bra som helst och hur mycket som helst.  

Jag tål inte heller höra en jullåt efter den 13 januari. Det råkade jag säga så att Malin och Michael hörde det en gång när de var barn. De brukade därför roa sig med att sjunga jullåtar för mig på fel årstid och fick sig ett gott skratt när jag plågades.

 

Nu ska jag faktiskt göra slut på min arbetsdag och slappa resten av kvällen.

 

Dagens namn är: Knut, så klart, grattis!

Ingen har burit namnet Knut i Bellvik.

 

Ha en riktigt trevlig avslutning på Knutsdagen, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards