oskmar

Alla inlägg den 21 januari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 21 januari 2020 17:00

 

I morronbitti ska jag halka mig fram till bilen och sedan förhoppingsvis vidare...

 

 

Hej igen!

I gårkväll regnade det friskt och blåste småspik och det lämnar sina spår.

Det var plusgrader hela kvällen och natten, samt under dagen i dag.

Snöskurarna har avlöst varandra under dagen och de har kommit på tvären. I morse när jag tittade ut var det alldeles blankt ute på gården och plus på termometern.

Under natten blåste det så det knakade i "gamtimmerhuset", men det stod pall och är upprätt fortfarande.

Just nu är det 0,9 grader kallt och då får jag väl hoppa jämfota av glädje, så länge det varar.

 

Neeej! Nu en halvtimme senare är det bara 0,3 minusgrader!

 

Jag brukar ju åka in till Dorotea och handla på tisdagar men det bestämde jag mig för  i morse för att inte göra, på grund av halkan.

Det finns inga snödrivor upp efter vägen heller och djupa diken. 

Så jag tänkte, om jag hamnar i diket, då sitter jag ganska säkert ett bra tag. Och det hade jag inte lust med.

Men i morronbitti då tar jag tjuren vid hornen och kör in ändå.

 

Nu har Laila varit hit med två hinkar grus, det ska jag strö framför mig i morronbitti så att jag tar mig fram till bilen, först och främst.

 

Ja, hur ska man få bukt med alla sprängdåden, som det gått över till nu, mera nu än skjutningar som jag tycker?

Enda raka skulle väl vara om vi kunde få vakna upp från en dröm, där vi fick veta att allt knark hade försvunnit från jordens yta från och med i dag.

Det lär nog bara förbli min dröm det, som jag aldrig får uppleva. Förra veckan blev vi upplysta på nyheterna om ett helt gäng som nu sitter inför rätta för knarkhandel/knarkanvändning och det var minsann inte vilka samhällsmedborgare som helst.

Nej. det var "högt" uppsatta i det svenska samhället, som VD:ar, en hög tjänsteman på Arlanda och jag minns inte alla titlar.

Nu tror jag ju inte att det är såna som är ute och spränger och skjuter andra kriminella. Nej det har de underhuggare som sköter om, till och med minderåriga blir anlitade för de grova skjutningarna och kanske är det minderåriga som är ute och placerar bomberna också.

Det är ju en himla tur att det här gänget som nu åkt fast, är tagna i alla fall. Jag hoppas de får sitt straff.

Alla som langar knark är de värsta skurkarna i det här sammanhanget. Det som de gör är helt oförlåtligt, de har inget samvete alls! Mycket skulle vara vunnit om de inte fanns och inte knark fanns.

 

Dagens namn är: Agnes och Agneta, grattis till er!

 

I Bellvik har det funnits en Agnes, född 1898 i Nybäcken som flyttade till Bellvik.

Om du har Bellviksboken, läs på familj 91, en lite annorlunda kärlekssaga som så småningom blev verklighet efter en sväng till Amerika.

 

Jag kan inte komma på att det funnits någon Agneta som bott i Bellvik. Men en Agneta vars far var från Bellvik, Agneta Backlund.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards