oskmar

Alla inlägg den 23 januari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 23 januari 2020 16:08

 

Grattis på namnsdagen Freja!

 

 

Det hade snöat litegrann under natten, ca 3-4 cm. Det var 0,9 minusgrader i morse, men inte så länge innan det var på plusidan igen.

Ja, nu blir man ju inte längre förvånad heller, utan mer eller mindre räknar med det.

Under den snön som kommit i natt är det blank is och därför låter jag den ligga. 

Jag hoppas på minusgrader i natt och att den fryser fast.

Och halkan blir ett minne blott!  

Just nu är det 3,8 plusgrader och det är ganska mycket blått på himlen i väster.

Nu märks det ganska bra att dagen blivit längre, till och med när det är moln märks det.

 

I går natt drömde jag att jag vunnit 10,2 miljoner kronor. Jag drömde att jag satt med miniräknaren och räknade och räknade hur jag skulle fördela dem så rättvist som möjligt. Bestämde mig till slut för att ta hjälp av banken -  då vaknade jag.

Jag behövde inte vända mig till banken, det löste sig enklare än så.

Eftersom jag skulle till Dorotea i går så tänkte jag att jag skulle köpa ett par trisslotter i alla fall. Det händer att jag drömmer sanndrömmar ibland, men aldrig om penningvinster.

Men jag kom hem och hade glömt köpa lotter och då behöver jag ju inte bekymra mig heller över att räkna stora pengar.

Nja stora pengar, det kanske inte ens räknas som stora pengar i dagens läge. 

 

En nyhet i korthet, en jättegammal nyhet förvisso.

 

"Stockholm. Nu kommer efterdyningarna till skandalen på Vadstena slott i december, då prinsessan Cecilia påträffades i samma säng som den polske greven Johan.

Hon kommer snart att tvångsgiftas, meddelar hovet, medan hennes älskare redan har såväl torterats som kastrerats."

 

Det kanske det är så de ska bestraffas de män som våldtar kvinnor i dag också.

Det här var ju verkligen ett livslångt straff och flera våldtäckter kan de ju absolut inte genomföra.

 

Den här nygamla nyheten plockar jag ur tidningen Svenska öden, men det står inte vilket år det här rörde sig om.

 

Dagens namn är: Frej och Freja, grattis till er!

 

Och om jag känner någon Freja, självklart! Hon är mitt lilla barnbarnsbarn och hur underbart är det inte att uppleva att få barnbarnsbarn!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards