oskmar

Alla inlägg den 17 januari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 17 januari 2020 18:45

 

Vinter är vackert!

 

 

I dag har solen varit helt osynlig!

Inte många grader kallt i morse, jag glömde kolla, under dagen har det varit 2-3 minusgrader, tror jag, har inte kollat under dagen heller.

Himlen har varit grå men inget snöfall ändå.

Just nu är det 2 minusgrader och fortfarande grå himmel.

 

Jag har nyss kommit hem från Åsele från Gunnel och Björn.

Ingrid och Nils Gunnar skulle dit och handla på TV-affären och frågade mig i gårkväll om jag ville följa med och hälsa på hos Gunnel och Björn och jag tackade ja.

Jag är ju inte ute far så mycket så det var väl på tiden.

När vi kom dit mötte de oss ute på bron och sa att vi skulke köra efter dem och körde i väg.

De hade räknat ut att vi skulle fara på Åsele Värdshus och äta lunch och Gunnel bjöd oss. Det var fylld kycklingfilé vi fick.

Jag tyckte jag skulle betala min mat själv, men det kom inte på fråga, sa Gunnel. 

Jag trodde vi skulle vara hemma mycket tidigare än strax före sju ikväll, men vi var ju hem till Gunnel och Björn efter lunchen och där fikade vi efter ett tag och pratade.

Och det blev kväll innan vi åkte hemåt.

 

Manfred och Sylvia från Tyskland ringde mig innan jag åkte hemifrån i morse. De hade ringt flera gånger och inte fått något svar från mig. Det har jag sett det men har helt enkelt inte svarat eftersom jag inte kände igen telefonnumret och därför trodde jag att det var luringar som var ute efter att luras. Numera vet man ju inte vad det är för ena som ringer, det är ju hela ligor med gängkriminella som ringer och påstår både det ena och det andra och jag har gett mig fasen på att mig ska de inte lura.

Men varken Manfred eller Sylvia är kriminella så jag bad dem om ursäkt för min misstänksamhet. Det beror på den tid vi lever i nu, jag har aldrig varit särskilt misstänksam av mig, men nu är det andra tider.

 

Gunnel fixade en app på min telefon med en stegräknare så nu ska jag testa hur den fungerar, det har inte blivit mycket motion i dag, nu är det dags att röra på sig litegrann.

Tack för i dag Gunnel, Björn, Ingrid och Nils Gunnar!

 

Dagens namn är: Anton och Tony, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på fredagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards