oskmar

Direktlänk till inlägg 17 januari 2020

Januari 2020 01 17 gråväder

Av Elsa Mårtenzon - 17 januari 2020 18:45

 

Vinter är vackert!

 

 

I dag har solen varit helt osynlig!

Inte många grader kallt i morse, jag glömde kolla, under dagen har det varit 2-3 minusgrader, tror jag, har inte kollat under dagen heller.

Himlen har varit grå men inget snöfall ändå.

Just nu är det 2 minusgrader och fortfarande grå himmel.

 

Jag har nyss kommit hem från Åsele från Gunnel och Björn.

Ingrid och Nils Gunnar skulle dit och handla på TV-affären och frågade mig i gårkväll om jag ville följa med och hälsa på hos Gunnel och Björn och jag tackade ja.

Jag är ju inte ute far så mycket så det var väl på tiden.

När vi kom dit mötte de oss ute på bron och sa att vi skulke köra efter dem och körde i väg.

De hade räknat ut att vi skulle fara på Åsele Värdshus och äta lunch och Gunnel bjöd oss. Det var fylld kycklingfilé vi fick.

Jag tyckte jag skulle betala min mat själv, men det kom inte på fråga, sa Gunnel. 

Jag trodde vi skulle vara hemma mycket tidigare än strax före sju ikväll, men vi var ju hem till Gunnel och Björn efter lunchen och där fikade vi efter ett tag och pratade.

Och det blev kväll innan vi åkte hemåt.

 

Manfred och Sylvia från Tyskland ringde mig innan jag åkte hemifrån i morse. De hade ringt flera gånger och inte fått något svar från mig. Det har jag sett det men har helt enkelt inte svarat eftersom jag inte kände igen telefonnumret och därför trodde jag att det var luringar som var ute efter att luras. Numera vet man ju inte vad det är för ena som ringer, det är ju hela ligor med gängkriminella som ringer och påstår både det ena och det andra och jag har gett mig fasen på att mig ska de inte lura.

Men varken Manfred eller Sylvia är kriminella så jag bad dem om ursäkt för min misstänksamhet. Det beror på den tid vi lever i nu, jag har aldrig varit särskilt misstänksam av mig, men nu är det andra tider.

 

Gunnel fixade en app på min telefon med en stegräknare så nu ska jag testa hur den fungerar, det har inte blivit mycket motion i dag, nu är det dags att röra på sig litegrann.

Tack för i dag Gunnel, Björn, Ingrid och Nils Gunnar!

 

Dagens namn är: Anton och Tony, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på fredagens kväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 13 maj 16:43

  Kvart över sex i morse, solen högt på himlen och tät dimma över sjön.    Ja, det här är skillnad det minsann! Det har varit solsken och det har varit varmt, vilket vi inte varit så bortskämda med den här våren, men nu var det dags. I mors...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

  Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?      Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här! J...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards