oskmar

Alla inlägg den 1 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 juli 2020 17:38

 

Så här lugn och fin är absolut inte Bellviksjön ikväll, den är betydligt oroligare.

Jag hoppas det lugna och fina kommer åter snart...

 

 

Ja, nog tyckte jag att det var varmt förra veckan och hade vissa önskemål om lindring.

Men inte tänkte jag mig en så drastisk ändring som den vi fått prova på idag.

Det har gått vita vågor på sjön och varit 10-12 grader varmt och marken blir mer och mer uppbränd på grund av avsaknad av regn och nu blåst som torkar ut ännu mera.

Det är tydligt att vädergudarna inte tar mig på orden utan gör tvärtemot mina önskningar.

Just nu är det 10,5 grader i skuggan och blåsten har avtagit något, vågorna går inte vita ikväll. Solen skiner och det finns en del moln därovan, men inte mycket.

 

I dag har jag haft främmande, Astrid Forsgren som inte varit hem till mig förut, men sa att hon varit på Bellviksdagen och Allsången.

Det la jag aldrig märke till för det var många här då och jag hade bråttom på den tiden, det var mycket att stå i.

I dag kom hon med tre stycken Dorotea krönikor som jag fick, årgångarna 2008, 2009 och 2011. Det var några som jag inte hade sedan förut, det var meningen att jag skulle fått årets krönika därför att de hade med en berättelse från Bellviksboken, men den hade jag redan köpt.

Det blev en trevlig pratstund vi fick och vi hade mycket att prata om. Hon får mer än gärna komma flera gånger. Tack Astrid för besöket och för böckerna!

 

Sedan hon åkt härifrån gick  jag ner till museet och städade klart där. Äntligen är det gjort! Nu får jag väl se om det blir några besökare där i år, i coronatider.

 

Jag köpte två kartonger jordgubbar i Strömsund igår. De var ovanligt billiga för att vara detta år, 35 kronor litern. 

Men så märkligt att de smakar sååå lite jordgubbar, dyligt har jag inte stött på tidigare.

De var hur fina som helst och bara två skämda bär på två askar.  Jag rensade dem i gårkväll och jordgubbar brukar ju inte hålla sig länge sedan man rensat och sköljt dem men jag har ätit av dem ikväll också och de ser ut på samma vis fortfarande, men det vete fasen vad de smakar? Inte smakar de jordgubbar, hur är de odlade.

På asken stod det Finnerödja och skulle vara svenska, men känns kontgjorda!?

 

På nyheterna hör jag att coronan ökar i USA, hejdlöst.

Det är absolut inte över på långa vägar detta aber. Så håll avstånden och var vaksam, den lurar på oss hela tiden!

 

Dagens namn är: Aron och Mirjam, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards