oskmar

Alla inlägg den 14 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 14 juli 2020 20:08

 

Så här såg det ut på sjön när jag åkte hemifrån i morse.

 

 

I dag känns det som att sommaren är på väg tillbaka igen, det har varit varmare och det har varit rätt mycket solsken. Härligt!

Jag har inte varit hemma men jag inbillar mig att det varit ungefär likadant här hemma.

Jag åkte hemifrån före klockan tio i morse på väg mot Strömsund via Dorotea och kom inte hem förrän klockan sju ikväll.

Kom hem till solsken och 17 grader varmt, just nu är det 17,3 grader och sydostlig vind när klokan är 8.15, samt solsken.

 

Jag har varit och hämtat mina nya glasögon och det känns toppenbra med dem på näsan, det fungerade på en gång.

Det har varit en jättemysig dag som jag tillbringat tillsammans med Tim, Freja och Malin. Vi har fikat och handlat.

Tim han köpte bara fiskegrejer, han är så intresserad av att fiska och har fått jättefina fiskar redan på sitt sommarlov. Det blir nog mycket av sin tid som han kommer att ägna sommarlovet åt.

Freja hon valde att handla helt andra saker, som tjejer gillar. Hon köpte ett halsband och läppglans bland annat.

Men, så upptäckte hon att det fanns lösnaglar för småtjejer och blev överförtjust, men mamma sa nej.

Och jag har aldrig sett Freja bli så sur, hon blev så grym i ansiktet och vi blev övertalade av tjejen på affären till slut allesamman och hon fick sina lösnaglar. De var ju för barn och skulle inte sitta mer än tre dagar, hon skulle få ha dem när de åkte på semester nästa vecka.

Och det var som att trycka på en knapp, hennes humör vände totalt, hon sken som en sol! Vem kan kan motstå den förvandlingen?

 

Jag frågade om vi skulle gå och äta i Strömsund innan vi åkte hem, men jag blev bjuden hem till dem på middag, jag åt med dem ute på deras fina och mysiga altan.

Jättegod mat blev jag bjuden på och sedan vände jag åter och var hemma fem minuter i sju. En fin dag för mig som för det mesta är hemma för mig själv.

Tusen tack Malin,Tim och Freja!

 

Dagens namn är: Folke, grattis till er som heter så!

 

Och Grattis till Kronpinsessan Viktoria som fyller år i dag!

 

Ha en fortsatt fin tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards