oskmar

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 16 juli 2020 19:52

 

Hit har jag burit när jag rensat i rabatterna under åren och nu är källaren täckt med blommor av allehanda slag. "Upp på källarbacken har jag en vän," åtminstone är den fylld med blommor.

Som källare har jag ingen nytta av den längre, den är livsfarlig i dag. Stenarna i taket ser ut som att de ska ramla ner, men den är gammal, huset är sedan 1817 och kanske källaren gjordes i den vevan också. Jag går inte in i den längre.

 

 

Redan har halva juli gått, vart tog den tiden vägen?

I dag har det varit ganska grått ovan där. Men nu är himlen blå och solen skiner och det har blivit varmare.

Men de har nyss talat om på väderrapporten att det inte ska räcka så länge, ett par dagar eventuellt. Det blir till att ta vara på dem ordentligt då och njuta.

Just nu är det 18,5 grader varmt på skuggsidan när klockan är 20.00, blå himmel och sydlig vind. Jag tackar och tar emot!

 

Jag har försökt göra lite nytta i dag, tidigare i veckan har jag inte uträttat mycket

eftersom jag var borta både måndag och tisdag, men helt nödvändigt det också.

Sedan jag var klar med det mesta åkte jag för att hälsa på Nils Gunnar och Ingrid.

Det var bara Nils Gunnar som var hemma, vi satt ute på altanen och pratade nån timme och innan jag åkte hem igen tittade jag runt på Ingrids blomsterodlingar.

Det är blommor överallt, synd att det snart är höst och det är dags att plocka bort allt.

Vi har för korta somrar här, särskilt den här sommaren som började så sent, och så har vi haft ett par veckors "höstinslag" mitt i alltihop.

Hoppas sommaren håller i länge än, hela augusti och större delen av september.

 

När jag körde förbi i Nybäcken på tisdag upptäckte jag att Manfred och Sylvia hade fått "främmande" på stranden, som jag knappast tror att de blir så glada över.

Det var ganska många där och de brukar inte vara särskilt försiktiga såna gäster.

De köpte till den här marken för att det inte skulle vara en massa okända in på knutarna. Men nu ser de så klart att det är tomt där och passar på.

Inte skulle jag vilja ha okända campare på min privata mark 100 meter från huset jag bor i.

Jag vet att det var dit en som sa till om att Manfred och Sylvia var på väg upp och att de skulle städa efter sig. En nödlögn...

 

Dagens namn är: Reinhold och Reine, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards