oskmar

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 20 juli 2020 17:05

 

Lite sprickor i molntäcket i alla fall...

 

 

På förmiddan bytte regnskurarna bara av varandra hela tiden. 

På eftermiddan lungnade det ner sig riktigt bra. till och med har solen tittat fram ibland.

Det har varit omkring 17-18 grader varmt under dagen.

Just nu är det 17,5 grader och ganska gråmulen himmel, molnen rör på sig litegrann och plötsligt så uppstår det en liten spricka i moltäcket, alltid något.

 

Jag har bakat bullar i dag och nu väntar jag på att de ska kallna så frysen kan ta emot dem.

 

Jag väntar på ett besök som skulle höra av sig klockan fem. Han beräknade att han var framme i Dorotea vid halv fem. men han har missbedömt tiden tydligen.

Han skuller ringa då men har inte hört något ännu och jag tänkte inte laga maten min förrän efter han varit hit.

Jag får nog äta i morron i stället.

 

Plötsligt så händer det!

När jag hade bakat ut bullar och väntade på jäsning före gräddning så knackar det på dörren.

Det var två kvinnor från Hudiksvall som ville besöka museet. Det har varit jättelugnt hittills när det gäller så´na besökare den här sommaren på grund av coronan.

Men i dag så hände det. Nu hade jag inte riktigt tid på mig i dag eftersom jag måste passa bullarna, men de skulle komma komma igen i höst. De fick bara en halv timme på sig, då måste jag grädda bullarna. 

 

Nu ringde den andra besökaren som heter Lars, samt hans fru och dotter. 

De skulle komma en sväng i kväll och komma igen i morron för att få berättat litegrann. Han har sina rötter i Bellvik och vill nog veta lite mera.

 

Dagens namn är: Sara, grattis till er som heter så!

 

Jaha, det är fruntimmersveckan upptäcker jag. Det är inte konstigt att det regnar då, det gör det ju alltid när den veckan infaller.

 

Ha en riktigt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards