oskmar

Alla inlägg den 3 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 3 juli 2020 18:55

 

Matti och Maria sjöng och spelade så fint för sin kära moster under minnesstunden.

Och Matti sjöng så vackert i kyrkan, han bjöd på "Oh store Gud" i Elvistappning, på engelska, sista versen på mål. Så fint!

Tack Matti och Maria, det gjorde ni sååå bra!

 

 

Det har kanske regnat en del medan jag varit borta i dag. Under natten och förmiddan kom inte speciellt mycket.

Jag for hemifrån klokan tolv och då var det sparsamt med regn.

I Åsele där kom det ordentliga skurar med mycket vatten i och efter vägen dit körde vi genom blöta skurar.

Just nu är det 11,6 grader varmt i solen och himlen har klarnat, finns inte många moln på den. Vinden kommer från nordväst och är måttlig.

Obs! Ett bra tag senare har sjön "stillnat" och är som en nyputsad spegel, kvällen till ära.

 

Det har varit en tung och jobbig dag med mycket tårar. Jag har följt min kära syster Gunnel till den sista vilan i dag och när jag såg kistan där framme i kyrkan gjorde det så ont i mitt bröst. Det kändes ännu verkligare då det sorgliga som hänt oss.

Jag har följt mina båda systrar till deras slut på den jordiska vandringen, de två yngsta i syskonskaran.

Vi var fyra syskon och nu är det bara min bror och jag kvar, jag kunde nog inte tro att det skulle bli så eftersom jag är så mycket äldre än mina fyra syskon, jag fick inte syskon förrän jag var nio år.

Jag har varit både deras syster och som Gunnel och Anna Greta uttryckte det för många år sedan, du var ju vår lill mamma.

Och så blev det eftersom de föddes tätt inpå varandra occh mamma behövde mycket hjälp av mig eftersom jag var den äldsta av oss. En hjälp som jag är glad att jag kunde bistå med.

 

Det var inte förrän de två sista veckorna av Gunnels sjukdom som jag började inse hur det skulle gå, men hoppades in i det sista.

Men i dag har vi tagit farväl och får fortsätta leva på de minnen vi har och de är många och kära. Tack för allt Gunnel!

 

Dagens namn är: Aurora, grattis till er som har det namnet!

 

Ha en fin fredagskväll, vi ses och hej då!

Och var rädda om varandra, livet är inte evigt! 

 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards