oskmar

Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 2 juli 2020 17:53

 

Så här ser det inte ut ikväll, det är ingen blå himmel, det är regnsjukt istället...

 

 

Sol har det varit i dag, men inte så mycket sommarvärme.

I gårkväll vid tolvtiden var det helt klar himmel och sju grader varmt och det blev säkert svalare än så under natten.

Det har varit växlande molnighet i dag och en del sol, solen värmde de stunder den fick chansen, men det är ju solens uppgift det.

Just nu är det 12,3 grader varmt och heltät himmel, kanske blir det regn.

 

Idag har jag varit ute och klippt gräs på eftermiddan och fy fasen vad jag frös.

Nu är det som vanligt igen, eller nu känner man igen sig, det är så här ibland under våra somrar.

Det har inte blåst som i går, det har blåst bara litegrann. Jag trotsade vädret och satt på klipparen i bara en t-chirt och det var inte så lämpligt, borde haft en jacka, jag fryser än.

 

Skulle inte behövt klippa gräs egentligen eftersom det är så torrt. Det var bara på vissa ställen som det såg för bedrövligt ut, det var bara en del ogräs som växt sig långt och var fult, det klippte jag bort.

 

Kerstin var förbi och sa hej då i dag, hon har farit hem till Östersund sitt barnbarns konfirmation.

Jag sa att hon inte fick fara, men hon lyssnade inte på mig.  

 

Men fy så tomt och ödsligt det är i Nybäcken i sommar! 

Manfred och Sylvia är inte där, det är fördragna fönster. Dieter och Ulla är inte där, det är lungt och ingen bil där när man kör förbi. 

Och Mikael och Hege är inte där upp på backen.

Det är många år sedan det var så tomt på sommargäster i Nybäcken och det är den förbaskade coronan som är orsaken till tomheten där.

Jag hoppas att det blir ändring på det till nästa sommar, att det finns ett vaccin innan dess och inga stängda gränser.

 

Faktiskt så kommer det några droppar regn just nu, men det verkar sitta hårt inne, det måste nog vattnas i blomkrukorna ändå Ann Cathtrine. Nu ä det vattnat.

 

Dagens namn är: Rosa och Rosita, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra torsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards