oskmar

Alla inlägg den 10 juli 2020

Av Elsa Mårtenzon - 10 juli 2020 18:48

 

Lite lätta moln därovan, så solen har ingen svårighet att göra rätt för sig.

Hoppas den för skina i morron också...

 

I dag har solen fått vara framme lite då och då, men ingen sommarvärme precis har det varit.

Just nu är det mycket som är blått på himlen och mycket fina moln. Solen skiner och på sjön är det rätt så lugnt. Det är 15,3 grader varmt i skuggan.

 

Det vete fasen vad jag gjort för att dagen tagit slut så fort. Jag skulle ut på en promenad och nu har det hunnit bli kväll och har inte varit ut än.

På eftermiddan fick jag främmande, en kusin som bor i Umeå och hans fru.

Det var jätteroligt och vi satt och pratade så länge.

Han och jag brukar pratas vid på Facebook ibland, men det blir ganska korta kommentar, idag blev de betydligt längre.

De hade varit ute med sin husbil några dagar och var på väg hemöver, men skulle stanna i Bellvik över natten och hälsa på hos Nils Gunnars också.

Hans fru sa att de skulle nog åka hitöver nån sväng i höst också, då trodde hon att dottern också skulle följa med.

Hon var med för två år sedan när var hit och tyckte att det var intressant att titta i museet och kanske var hon intresserad att göra ytterligare ett besök där. Och de är så välkomna tillbaka.

 

Ja, så mycket mera har inte hänt i dag, annat än att min läkare från Umeå lasarett ringt i dag. Han sa att mina prover var fina fortfarande och att jag kunde köra på fortsättningsvis med medicinen.

Nu har han varit min läkare i fyra år och vi har inte träffats en enda gång, men han förslog rätt medicin för fyra år sedan och det har fungerat jättebra. Han ringer när han avläst proverna och talar om hur läget är och säger att jag kan ringa om det är något som oroar mig.

Mycket bra läkare. Det är tryggt att bo i Sverige, tycker jag!

 

Dagens namn är: Andre och Andrea, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards