oskmar

Alla inlägg den 1 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 1 januari 2022 17:29

 

Det här blev helt fel. Blunda och ha överseende, jag får inte bort den!

 

 

Solen har verkligen strålat i dag, men här den på väg ner.

  


Vilken vacker första dag på det nya året 2022 vi fick!

Solen har strålat och lyst upp allt omkring mig, tills den behagade gömma sig bakom skogen. Den nysnö som ligger vit och ren har glittrat i solskenet så den nästan bländat.

Det var drygt 23 grader kallt i morse och tack vare det så fick vi en solig och vacker dag.

Just nu är det 25,7 minusgrader, det tar jag mycket hellre än snö, men det är väl vad som väntar morron, enligt YR. Buuu!

 

Ja, så har vi påbörjat ett nytt år och alla hoppas väl på att det ska bli ett  gynnsamt år på alla sätt och vis, bättre än det vi lämnat bakom oss.

Jag ska inte klaga på det gamla heller, utifrån mitt läge har jag haft ett bra år och är mycket tacksam för det.

Och om vi jämför oss med många, många andra så har vi det jättebra i vårt land, det ser inte ut som att vi svälter ihjäl i första taget och det verkar som att det finns gott om pengar i landet och för många av oss.

Ibland när jag läser vad folk skriver och säger, så får jag en tanke som återkommer, vad prioriterar man i livet?

Ingenting är sååå mycket värt som att vi får vara friska!

Man kan ha många önskningar, men om man blir allvarligt sjuk då finns endast en önskan, att man ska bli frisk.

 

Det verkar som att smittspridningen på omikron har kommit igång på allvar nu i Sverige, vad jag kunnat höra under dagen, och bland skidturisterna är det nu en stor spridning.

Dessutom den årliga influensan som sägs vara värre det här året, den är allt annat än lindrig och det är många som får den.

Varför finns det de som inte tar influensasprutan då? Jag garanterar, den gör inte ont!

 

Igårkväll när jag satt här för mig själv och firade in mitt nya år hade jag gott om tid att fundera tillbaka på många nyårsaftnar. Jag var uppe tills klockan var ett innan jag gick till sängs, så det passerade många tankar i skallen.

Både bra och även mindre bra, som den när pappa dog dagen före nyårsafton, den kändes tung.

Då var vi alla hos oss i Hoting, en sån gång vill man gärna samlas och vara tillsammans alla drabbade.

Det var också så oväntat, pappa, mamma, Nils Gunnar och Ingrid var i Hoting och hälsade på oss kvällen innan, då var han fullt frisk och kvällen efter, samma tid får vi reda på att han är död. Det var en chock för oss alla, en hjärtinfarkt som stoppade hans liv omedelbart.

 

 En annan sak som jag tänkte på igårkväll var att Bertha i många, många år alltid ringde på tolvslaget och önskade Gott Nytt År.

I gårkväll ringde hon inte, som hon inte gjort på ganska många år nu av förklarig anledning.

Allt har ett slut och henne saknar jag mycket, hon och jag kunde prata om allt och lita på att det stannade oss emellan.

Som med Gunnel, vi hade många förtroliga samtal, sedan vi kommit dithän i livet att det fanns tid för tvåtimmars telefonsamtal.

Ja, det är många och mycket jag saknar, men inte är det materiella ting!

 

Dagens namn är: Inget namn, det står bara nyårsdagen...

 

Ha en fin fortsättning på nyårsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards