oskmar

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 10 januari 2022 16:55

 

En solig och grann måndagmorron!

  

Det var en solig och vacker morgon som höll i sig fram till elvatiden.

Eftermiddan har varit molnig, men inget snöfall idag heller, tack och lov.

Det är ganska lagom temperatur också, omkring 9-10 grader kallt i dag, det var riktigt skönt att vara ute under dagen.

Just nu är det 9 grader kallt och moln vad jag kan se när jag tittar ut.

 

Idag har jag fortsatt med "saltproceduren" på bron på nedre huset och jag har ju fått bort så mycket nu att dörren går att öppna. Men stegen är det fortsatt tjockt med is på och knöliga och därför gjorde jag en rejäl vurpa när jag skulle gå ner från bron.

Jag strödde på ett kilo salt till och ska fortsätta i morron, då hoppas jag att det jag kan gå säkert när jag ska hämta kartongerna och bära in dem fyllda tillbaka. 

Det ska ju bli töväder i slutet av veckan som det syns på rapporterna och då finns det mycket som kommer halka ner från taken igen. Usch!

 

Nu kan jag öppna dörren i alla fall, det går framåt i sakta mak.

Men titta på taket vad som väntar, kanske på fredagen eller lördagen.

  

 I dag har det kommit nya restriktioner angående corona igen som skenar när det gäller smittan.

En av dem var att krogarna ska stängas klockan 23.00 på kvällen och inte större grupper än åtta får det vara i varje sällskap med minst en meter till det andra sällskapet.

Det tycker jag var väldigt försiktiga krav, men oj vad krögarna är upprörda!

Klockan elva på kvällen då kan de väl gå hem för de ska väl orka jobba dagen efter, eller?

 

Nu gick jag till TV:n och lyssnade på vad utrikeskorren Rolf Porseryd rapporterade om dagens samtal mellan USA och Ryssland i Geneve.

Det enda positiva utifrån samtalen var enligt honom att de insett att de måste fortsätta i morron, det var väldigt låsta positioner mellan dem.

Enligt Porseryd var det djupt djupt oroande och det har inte varit så allvarligt sedan Kalla krigets dagar, som räckte i många år och som var ytterst allvarligt och farligt innan de kunde enas.

Detta låter vidrigt tycker jag och hur ska det sluta!

Väldigt ovisst hur det går!

 

Dagens namn är: Sigrid och Sigbritt, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards