oskmar

Alla inlägg den 24 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 24 januari 2022 16:33

 

Lite lättnad på himlen fläckvis, men inte så mycket som du ser.

 

Plusgrader både dag och natt i ett par dygn nu.

Det har varit en del öppningar i molntäcket under dagen och i morse lite granna färger på himlen. 

Det kom även en pytteliten snöskur på förmiddan, den avtog på ett litet nafs och det syntes inget på marken efter den.

Just nu är det 2,0 minusgrader, det börjar dra sig mot kallare väder nu, skönt. 

 

Laila ringde för en stund sedan att hon skulle lämna posten ute på bron ikväll, eftersom det fanns en i deras närhet som testats positivt. Inte inom familjen, men någon i närheten av jobbet.

Det är tur att de inte vill träffa mig i det läget, vi har vant oss vid att visa hänsyn och reagerar knappt på det längre, men jag är tacksam för det. Jag hoppas att de får ett negativt svar på provet de tagit i kväll, alla har de tagit tre sprutor, men det har ju visat sig att omikron kan man få ändå, men lindrigare sjukdom.

 

Det pågår mycket nu på grund av Rysslands hot mot Ukraina, fast Putin påstår ju att det är väst som hotar Ryssland. Ja, vem är förvånad över det?

Putin är ju aldrig skyldig till något som han beordrat, det har vi lärt oss att vad han än är inblandad i - så är han det inte. Och det klarar han sig med också, ingen kan tydligen överbevisa honom.

Han är en ful fisk!

 

Nu har jag suttit vid Tv:n och lyssnat på flera rapporter om läget kring Ryssland och Ukraina m fl och det låter inte särskilt hoppfullt. Om det är skrämsel till att börja med eller förberedelser för vad som kan hända av allvarligare art, det får vi se.

USA och Storbrittanien kallar hem delar av sin ambassadpersonal från Ukraina och Biden ska bestämma sig under veckan om han ska skicka militära styrkor för att bevaka gränser. Usch och fy!

Och börserna sjunker i Sverige och övriga ställen på grund av oron som det här framkallar.

Ja, det är inte klokt så dumma människor det finns som inte kan hålla sig på mattan utan ska ha mer och mer.

 

Ojdå, jag planerade åka till Dorotea och handla i morron men nu ringde Malin och tyckte att det skulle jag strunta i, för i Dorotea är det corona överallt nu.

Tim blev sjuk i går och har 40 grader i feber och jätteont i skallen och halsen, han mår pyton.

Det var jättemånga på skolan i Dorotea som nu var sjuka och det är nästan inga lärare kvar som är friska.

Jag struntar i att handla, mat har jag hur mycket som helst i frysen så jag klarar mig. Det som blir kritiskt för mig är frukten, jag äter mycket frukt nu.

Jag ringde Laila nyss hon lovade köpa det jag blir utan och lämna ute på bron, om de håller sig på bena och smittfri.

 

Dagens namn är: Erika, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll och håll er undan corona, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards