oskmar

Alla inlägg den 8 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 8 januari 2022 17:24

 

Titta det snöar!

      

 

I dag har sikten inte varit så god som i går!

Det snöade under natten och under dagen har det inte varit uppehåll så mycket som en minut ens.

Sedan jag kom in vid halv tretiden har det snöat omkring fem cm till.

Just nu är det 14 grader kallt och snöar på för fullt ännu. 

Det tar sig sa "mordbrännarn" och vi har ju i stort sett det mesta av vintern kvar.

Jag har jobbat med saltproceduren på bron till det nedre huset i dag igen och en del har jag lyckats reducera isberget, men mycket återstår.

Nu har jag strött ut kilo salt till idag och mer ska det bli. Jag hoppas jag lyckas tills på torsdag när jag behöver komma in där och hämta en del kartonger för att plundra julen.

Men jag ser att det är en stor hängdriva som kommer så fort det blir töväder igen. Som jag ser på YR så är det sånt väder på gång snart och läge för nya snöras från taken.

 

Jag har varit in och läst på en delad länk idag sedan jag kom in utifrån och behövde ta det lugnt en stund.

Jag undrar hur mycket källgranskning det existerar och kan man få vräka ur hur vidriga uttalanden som helst och osanningar.

Inte är det konstigt att hatet flödar i vårt land om man går in och läser sånt och tar till sig skiten och tror på det. Sedan delar man och sprider vidare till fler och fler som eggas till att känna ännu mera hat och tror på det man läst, eller vill tro och få ännu flera att tro, hata och sprida vidare.

En viss författarinna som jag läst uttalanden av bland annat där, kan de utvisa, hon har ju inte alls här att göra eftersom hon tycker så illa om Sverige. Hon skulle ju kunna bo i ett land som hon gillar och inte i ett så uselt land som Sverige, enligt henne!

Jag tror att hat förgör människor, det kan de ju inte må bra av att hata allt och alla. Det måste kännas som en långsam förruttnelse inifrån och ut. Arma människor!

Jag har och har haft en teori om varifrån allt hat har sitt säte i vårt land och det sprids hejdlöst är jag rädd för, efter att ha läst en del på denna länk i dag.

Hur ska det gå upp för människor att det inte är hälsosamt på något vis. Gör något vettigt av det, släpp det för alltid, skulle jag vilja uppmana de som bär dessa primitiva känslor.

Återigen, den som är felfri, kasta första stenen!

Alla stenar som finns blir förflyttade, beroende på hur tunga de är och hur långt vi orkar kasta dem.

 

Dagens namn är: Erland, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards