oskmar

Alla inlägg den 19 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 19 januari 2022 16:56

 

I morron vill jag ha solsken!

 

Hej igen!

Ja, nu är det blixthalka igen, gården är helblank vart än jag tittar. Det är tur att jag har "taggar" på skorna, som jag förstör bron med och mattan i hallen. Men jag räddar mig från benbrott och andra smällar.

Det har blåst småspik och regnat under dagen, därav halkan.

Himlen har varit blyertsblå ända fram till tretiden, då blev det lite öppningar på västra sidan och jag anade solen, men bara anade.

Just nu är det 2,5 minusgrader, bra då blir det lite kärvare på isen och den är inte lika hal som när det är blöt.

Det blåser kraftigt fortfarande, som under dagen.

I dag har snön rasat från taket och verandan på det nedre huset, men det kan jag nog bara titta på och gör ett dugg åt, det är mängder snö/is som ligger där.

 

Inte nån gång sedan corona började har det blivit så många smittade som det här sista dygnet. Det tar sig tydligen, ingen synlig nedtrappninbg än då.

I dag har det stängts flera förskolor på något ställe som jag inte hann höra.

Och tio tusen poliser är smittade eller i karantän, om jag hörde rätt på antalet men det kommer nog flera gånger under kvällen. Det vore ju bättre om bovarna blev smittade eller satt i karantän, för gott. Dem har jag inget tycka synd om för.

 

Däremot skulle jag inte vilja byta med Boris Johnson, han är verkligen drabbad i parlamentet nu. Hur klarar man sånt? För alla pengar i världen skulle jag inte vilja byta ut en dag med den mannen nu.

 

Dagens namn är: Henrik, grattis till er med det namnet!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards