oskmar

Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 14 januari 2022 18:14

 

Vacker himmel i morse, men som du ser en gammal bild för nu finns ingen snö på träden. Jag tog ingen bild i morse och den här dagen har det varit klar himmel utan moln.

Ikväll var det månsken och en mycket vacker himmel när jag körde hem, orange/röd himmel.

 

Hej igen!

Idag har vi haft solsken, skönt efter allt snöslask och regn. 

Men det har blåst kallt, inte många grader, men det räcker med 3-4 om det blåser, det känns flerdubbelt.

Just nu tar det i riktigt rejält i vindbyarna, det knakar i huset, skönt att vara hemma då.

 

Jag har varit borta i stort sett hela dagen, har varit till Hoting och fixat bilen hos Staffan.

Medan han gjorde det så hämtade Laila mig och jag fikade hos dem på jobbet och när bilen var klar var det bara åka dit och betala och allt funkade när det gällde lyset.

Jag skulle ha varit där redan på onsdag men ringde Staffan och bytte till idag på grund av rådande väder då.

Det var ett klokt byte för idag var det perfekt väglag och solsken och den cm blötsnö som kom igårkväll hade frusit fast i isen som var blank tidigare och det var inte halt alls i dag.

 

Det har skramlat tomt i kylskåpet hela veckan men idag var på ICA i Hoting, dit jag inte varit sedan de gjorde om helt inne i butiken och det var en trevlig överraskning. Det var så välordnat och med bra utbud trots butikens storlek. Nu får man hoppas att befolkningen är köptrogna så att butiken kan vara kvar där

 

Nu blir jag så förbaskat på denna blogg så jag ger upp för ikväll. Jag vet inte hur många gånger jag fått skriva om så här långt, det loggar ur hela tiden efter några rader och så är allt borta och jag får börja om. Jag säger som politikerna, så kan vi inte ha det, det är så gott som omöjligt.

Nu vet jag att det är fler bloggare än jag som klagar på den ordning som har varit och nu är det så gott som omöjligt. Det är massor av olika verktyg som ändrats, ja snart ingenting fungerar längre. Om de inte ändrar det hela så finns det inget annat att göra än ge upp.

 

Dagens namn är: Felix och Felicia, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards