oskmar

Alla inlägg den 4 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 4 januari 2022 17:27

 

Många flingor finns det...

  

 

Jaså, äntligen har de lagat! Det har inte gått att logga in sedan söndagkväll.

 

Ja, när det gäller vädret har det i stort sett varit likadant både måndag och tisdag.

Om det fortsätter länge till så här är det väl risk att vi dränks i snö, eller?

Jag lovade mig själv före jul när jag fick så ont i ryggen av snöskottningen, att inte ett spadtag till i vinter.

Men det går ju inte stå titta på detta från fönstret och nöja sig med ett konstaterande, det snöar.

Jag har skottat både i går och idag och nu är min kroppshållning i form av en ostkrok. Det gör extra ont om jag rätar på ryggen och då får jag väl vara ostkrok då.

Det är som tur är nu färdigskottat tills i morron, för Anders varit här med traktorn när han kom hem.

Igår var det både Anders och Michael på varsin traktor. 

Men det har inte snöat klart utan det fortsätter lika intensivt än.

När jag kom ut idag klockan ett var det ungefär 15-20 cm på backen sedan igårkväll. Jag väntade i det längsta innan jag började, trodde att det skulle avta framåt eftermiddan, men icke sa Nicke.

Det har snöat utan uppehåll hela dagen och fortsätter än.

Just nu är det 8,7 grader kallt, under dagen 5-6 minusgrader. Och snön vräker ner i samma omfattning.

 

Och flingorna räckte till en bild till...

 

Jag är fortfarande utan bil, inte åtgärdat ännu, men på onsdag nästa vecka ska Staffan ta tag i felet, han hade fått hem grejerna. Idag tackade jag nej,  i det här vädret ville jag inte fara till Hoting.

 

Dagens namn är: Rut, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards