oskmar

Alla inlägg den 20 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 20 januari 2022 18:53

 

Just där uppehöll sig månen när jag började skriva. Det har förflyttat sig en bra bit sedan dess för jag har tittat på nyheterna och ätit middan bland annat.

 

 

I gårkväll önskade jag mig solsken för den här dagen och det fick jag!

  Sol, sol strålande sol...

 

Fy så kallt det blåst i dag också, trots att det varit 4-5 grader kallt bara.

Men solsken från en klar himmel så länge den fanns ovan horisonten.

Just nu är det 3,6 grader kallt och blåsten håller i sig ännu.

Det är klar himmel och jag ser månen ovanför taket på gårdsmuseet, den har inte krymt så mycket ännu.

 

Jag har inte varit hemma så mycket den här dagen. Jag åkte hemifrån klockan tio morse och kom hem strax efter sex i kväll.

Trots att det är jätteroligt att vara ute med Malin så var jag glad när jag kom hem ikväll, men det är jag ju alltid. Borta bra men hemma bäst.

Jag var inte in hos Malin innan jag åkte hem, trots att jag gärna ville träffa Tim och Freja så avstod jag för en skolklass hade blivit hemskickad från skolan i dag på grund av corona.

Det var inte Frejas klass och inte Tims heller. Malin tror nu att det bara är en tidsfråga innan Tim och Freja drabbas också, det är bra spridning i Dorotea nu också och det är omikron som drabbar dem.

Jag håller mig hemma så länge känner jag.

 

Nu tänker jag avsluta för ikväll och se på amatörkockarna som kämpar.

 

Dagens namn är: Fabian och Sebastian, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards