oskmar

Alla inlägg den 28 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 28 januari 2022 16:49

 

På förmiddan lite moln och sol, sedan blev det annan ordning på vädret.

    solsken, sedan moln.

 

Vädret har varit lite blandat vad gäller moln och klar himmel. Lite solsken ibland och ibland moln, men ingen snö, braaa!

Just nu är det 5 grader kallt och där omkring har det varit under dagen också.

Det verkar vara helgrå himmel.

 

Jag har inte gjort mera än det jag måste idag för att det ska rulla på, jag sliter inte ut mig om jag inte behöver. Det brukar vara ungefär så under januari månad.

Som farfar sa: "Lat´n ha tege överhanna", efter jul.

 

Ann Chatrine ringde i morse, hon var ledig i dag, men i morron börjar hennes "grisvecka" som är lång och jobbig utan uppehåll, därav namnet.

 

Sedan ringde jag Malin och nu är hela familjen däckade i corona. 

LG kom hem från jobbet sent igårkväll och med corona. Men han hade hunnit få tredje sprutan så han var inte nämnvärt sjuk.

I gårkväll blev Freja sjuk i åkomman som härjar de flesta nu som det verkar, sprids som en löpeld.

Men Tim är kry och har fått gå ut idag, det gör honom glad, han som har så mycket energi och vill göra nytta hela tiden.

 

I dag har jag gjort någonting som jag aldrig trodde jag skulle göra.

Jag ringde nämligen till Kina, inte till "Tjing Ping" (kommer inte ihåg hans namn).  

 

Jag har Malin och Magnus efter varann på min telefonlista i mobilen och pekfingret halkade i väg på Magnus, som är i Kina just nu i egenskap av landslagsläkare för skidåkarna.

Han lät lite förvånad när han svarade, jag brukar inte ytnyttja släkten för att fråga om mina krämpor och det vet han.

Han tyckte kineserna såg ut som rymdvarelser i sin mundering mot corona, så det råder nog stor försiktighet där, de vill nog väldigt gärna genomföra ett OS med bravur och bli hyllade för att ha klarat det utan mankemang.

Ja, vem skulle inte vilja det, säskilt Kina?

 

Dagens namn är: Karl och Karla, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt bra fredagkväll och koppla av efter veckans slit och släp, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards