oskmar

Alla inlägg den 12 januari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 12 januari 2022 17:54

 

Nu är snön borta från träden...

 

Hej igen!

Ja, idag har det varit litet annorlunda väder än sista tiden. Det har både snöat, regnat och blåst, men det framgår ju redan i rubriken,

Tidigt på morgonen försökte solen ta lite plats och tränga sig fram, men det blev snabb ändring på det.

Det började blåsa först lite försiktigt och det blev mindre snö kvar på träden. Nu hänger det bara kvar lite stora snösjok som antagligen är rejält fastfrusna,

men det är nog bara en tidsfråga hur länge.

När jag var ut och sopade snön av bilen och hämtade ved snöade det stora "lapphandskar" först, efter en stund gick det över i snöblandat och till slut i spöregn. Jag var dyblöt på ryggen när jag kom in, genom jackan. Så idag har jag provat på en hel palett av olika väder, utom kyla.

Just nu är det 0,3 plusgrader och kolmörkt. Hoppas det blir kallt i natt så snön fryser fast på taken!

 

I dag har jag tjuvstartat med att plundra julen jag har bytt gardiner i köket och plockat undan allt det röda där.

I morron fortsätter jag med julgranen och resten.

Jag har aldrig börjat med gardinerna förut och inte tjuvstartat förr, men nu kände jag att jag borde dela upp det i år.

 

Under tiden har det gått bra att lyssna på årets första partiledardebatt i riksdagen.

Det var inga större överraskningar och tyvärr så vet man ju alla svaren och alla ämnen, det har ju varit så i många år.

Största ändringen är att det nu är en ny statsminister och en kvinna.

En kvinna som statssminister i Sverige, det har aldrig hänt förut, efter att det är hundra år sedan Sverige blev en demokrati hände det.

I ett hundra år har män trott sig vara mest lämpade att leda landet Sverige, märkligt!

 

Dagens namn är: Frideborg och Fridolf, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards